Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: stopper frequence med scanspeak?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


stopper frequence med scanspeak?

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: stopper frequence med scanspeak?
    Posted: 03 Jan 2013 at 09:28
Originally posted by Robert GS

Det kunne måske også skyldes at der er kunder der bare ikke vil handle via en bestemt forhandler/distributør
Mvh. Robert GS


lidt klippet i din tekst, men det var dét jeg tolkede på.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 10:24
Originally posted by ronnie rasmussen

Originally posted by Robert GS

Det kunne måske også skyldes at der er kunder der bare ikke vil handle via en bestemt forhandler/distributør
Mvh. Robert GS
lidt klippet i din tekst, men det var dét jeg tolkede på.

Det jeg skrev er mere en general betragtning samt venners erfaring med manden fra Langeland og ikke møntet specielt på Frequence. Er det din opfattelse at det er specielt pga Frequence (hvis der over hoved er et problem) at ScanSpeak nu opretter en webshop? Nej vel - der er nok mange faktorer indblandet. Det overvejende er nok nærmere at kundernes shoppingmønstre ændre sig mere og mere mod internethandel - hvor vi er tilbage ved det med distributørens webshop kontra producentens webshop. Der er jo ikke megen fysisk butik / demofaciliteter indbygget i en webshop. Hvad tilbyder distributøren for den avance? Byggekonstruktioner, service og vejledning - forhåbentligt af særdeles god kvalitet og selvfølgelig lagerføring af alle relevante enheder så der kan leveres hurtigt. Her må man så håbe at ScanSpeak selv har noget at byde på eller sørger for at der kommer noget fra tredje part med hensyn til konstruktioner og inspiration til brug af deres enheder... Wink

Mvh. Robert GS
Active sound - Active listening
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 10:25
@Robert; med Satori trækker vi jo så igen i den anden retning. Idéen med SB-enhederne var netop at lave noget, der ikke havde slægtskab med Scan-Speak. Jeg medgiver, at særligt SB29NRX er lidt bulky. Designet skulle give enhederne et særkende - og vi endte med dette lidt mere potente design, som også har vist sig at appellere til en del amerikanske kunder (traditionelt et stort marked).

Edited by USXX - 03 Jan 2013 at 10:25
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 10:33
nej robert, den var ikke møntet direkte på frequence, bare sådan i almindelighed.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 10:48
Originally posted by USXX

@Robert; med Satori trækker vi jo så igen i den anden retning. Idéen med SB-enhederne var netop at lave noget, der ikke havde slægtskab med Scan-Speak. Jeg medgiver, at særligt SB29NRX er lidt bulky. Designet skulle give enhederne et særkende - og vi endte med dette lidt mere potente design, som også har vist sig at appellere til en del amerikanske kunder (traditionelt et stort marked).


Hmmm - vil det så sige at du / I er på trapperne med en seriøs 10" der ikke har en diameter som en 12"? og som ikke er totalt "subbet" / kan spille bas a la SB23NRX45-8? Hvornår?

Mvh. Robert GS
Active sound - Active listening
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 11:11
@Robert; Tjaa... jeg kan ikke svare dig på det. Vi har jo for længe siden designet en hel serie Satori-enheder, hvoraf kun 6½″ indtil videre er i produktion - og 5¼″ er meget stærkt på vej. Derudover er der en 7½″, en 9½″ og en 13½″, som alle har været vist på messer (prototyper), men de har indtil videre været på hold, så jeg kan p.t. ikke give dig en tidshorisont på disse - fokus er lige nu et andet sted. Der er meget lidt efterspørgsel på større traditionelle bas-enheder (som jeg også selv har en forkærlighed for). Markedet vil have subs, så hvis vi genoptager de to største enheder i Satori-serien, kunne vi måske godt finde på at lave nogle ændringer - men det er som sagt uvist.  



Edited by USXX - 03 Jan 2013 at 11:12
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 11:47
Originally posted by USXX

@Robert; Tjaa... Der er meget lidt efterspørgsel på større traditionelle bas-enheder (som jeg også selv har en forkærlighed for).


God at vide det sidste men hjælper ikke når markedskræfterne efterspørger de sædvanlige "mikro" volumen subenheder der lyder af r.... til - undskyld udtrykket Embarrassed

Originally posted by USXX

Markedet vil have subs, så hvis vi genoptager de to største enheder i Satori-serien, kunne vi måske godt finde på at lave nogle ændringer - men det er som sagt uvist.


Øv - er der nogen alternative muligheder til bare at se tiden an eller købe 26W... måske fræse i SB29 kurven - absolut ikke optimalt eller ?

Mvh. Robert GS




Active sound - Active listening
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 12:10
@Robert; jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig, desværre - men jeg kan oplyse dig, at SB23 er lige på trapperne i en version med en spændende alu-membran.

Edited by USXX - 03 Jan 2013 at 12:10
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 13:48
Originally posted by USXX

@Robert; jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig, desværre - men jeg kan oplyse dig, at SB23 er lige på trapperne i en version med en spændende alu-membran.


Hvad gør alu version af SB23 bedre / anderledes end papir versionen?
Jeg har rigtigt gode erfaringer med Peerless klassikeren XXLS12 i rimelig volumen (100l), men kun til sub delt rimeligt lavt max 100Hz. Har prøvet højere delefrekvens men absolut ikke optimalt IMO.
Vil det samme gøre sig gældende for SB23 alu?

Mvh. Robert GS
Active sound - Active listening
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 14:36
@Robert; jeg har lidt svært ved at finde ud af, om det er til en sub eller til et flervejs-system, du skal bruge enheden (og det er heller ikke noget, jeg vil dykke mere ned i). SB23 med alu-membran bruger samme ophæng og svingspole som den eksisterende SB23 - blot er membran og støvdæksel i (ikke alt for tyk) aluminium, og membranen er geometrisk afstivet. Det giver et stivere stempel, som alt andet lige er befordrende for god basgengivelse. Da den bevægelige masse bliver en lille smule højre, stiger Q'et en anelse, og resonansfrekvensen falder lidt.

Edited by USXX - 03 Jan 2013 at 14:37
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz