Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Hvad byder det nye Ã¥r pÃ¥ for jer?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hvad byder det nye år på for jer?

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvad byder det nye Ã¥r pÃ¥ for jer?
    Posted: 27 Dec 2012 at 19:36
Tak...

Kabinettet er designet og enhederne er valgt (ja altsÃ¥, mellemtonerne skal lige bygges - og sÃ¥ er der noget med en waveguide). En stor højttaler som kommer til at gÃ¥ ned til ca. 40 Hz Wink

...og så i 100% baltisk birkefinér.


Edited by USXX - 27 Dec 2012 at 19:37
Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Dec 2012 at 20:10
Nu skal man jo være forsigtig med for store planer - ellers kommer de bare igen næste år.

Jeg håber jeg får fineret 1 sæt af 2 mulige - lille gulv model og en reol - begge er test/øvelses højtalere. Så jeg skulle gerne få lidt finerings øvelse.

Ellers skal jeg samle et sæt Jensen Accu - baseret på Troels Gravesen opskrift. Men ville gerne lige prøve finer først. Hvis det ikke bliver godt bliver de med birke finer yderst - gerne med rillerne på tværs.

- morten
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2012 at 11:14
Originally posted by USXX

Tak...

Kabinettet er designet og enhederne er valgt (ja altsÃ¥, mellemtonerne skal lige bygges - og sÃ¥ er der noget med en waveguide). En stor højttaler som kommer til at gÃ¥ ned til ca. 40 Hz Wink

...og så i 100% baltisk birkefinér.
 
Lyder spændende er det noget du vil dele med os her på speakerbuilder.Smile
 
I begyndelsen af det nye Ã¥r skal jeg have implementeret Satori tweeteren i mit trevejs system, der har 6" Satori som mellemtone og 2 stk. SB29NRX75-6 i et lukket kabinet pÃ¥, sÃ¥ vidt jeg husker lige omkring 100 Liter. Wink
Altid på vej...
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2012 at 12:12
@ Larsen; det er første generation af en PA/hifi hybrid - 15" PA bas, en mellemtone af passende størrelse og en softdome i waveguide.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2012 at 13:07
Jeg skal have bygget mine åben-baffel-bas-tårne færdige.


De kommer til at bestå af to sektioner med hver fire 10" Scanspeak enheder i hver side.
Det vil sige ialt 16 enheder på hver 330 cm^2. Så de bliver MEGET større end Busk's...

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2012 at 13:29
Thumbs Up
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2012 at 13:33
til begge...!

Og velkommen retur til Ulrik. Nu håber jeg ik du snyder os for et projekt igen, men får tid til at gøre det færdigt....;o)
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2012 at 13:34
Originally posted by ham_den_lange

Jeg skal have bygget mine åben-baffel-bas-tårne færdige.
De kommer til at bestå af to sektioner med hver fire 10" Scanspeak enheder i hver side.
Det vil sige ialt 16 enheder på hver 330 cm^2. Så de bliver MEGET større end Busk's...


Jeg fornemmer en kold krig under opsejling...;o)
Mvh.
Friman
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2012 at 13:42
16stk 10" er slet ikke nok Wacko Fed cd-spille :-)  Har du fÃ¥et nyt musik/tv møbel.?

Edited by Fasen - 28 Dec 2012 at 13:43
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2013 at 16:12
Originally posted by friman

til begge...!

Og velkommen retur til Ulrik. Nu håber jeg ik du snyder os for et projekt igen, men får tid til at gøre det færdigt....;o)

Hvilket projekt har jeg da snydt jer for indtil nu? Confused
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz