Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: LS-9 Line array
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


LS-9 Line array

 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>
Author
Message
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: LS-9 Line array
    Posted: 30 Dec 2012 at 16:49
det er ikke den samme bas ..men en special lavet en til dette kit,,den har nogle andre ts data,,
den er ikke på  GR side ,,ved ikke hvorfor,,men han sælger kittet,,,mener det var 2600usd
bas er forbundet med 6 og 6 i serie derefter parallel
diskant er 3 og 3  og 3 i serie,,,disse er så i parallel
delefiltret er alm 12db på bas,,,diskant 18db  ved 850hz
konen.....hun kunne nu bedre lide de gamle,godt hun ikke så dem færdig førstBig smile
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jan 2013 at 10:55
Aldrig er der blevet spillet så højt,,kl 0600 sluttede vi med John Fogerty ....så er Tårnene blevet indviet
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jan 2013 at 11:15
Der er da membranareal til at sige noget! Sv.t. to 20" basser ca. Kan de gå i dybden også?
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jan 2013 at 11:23
nogle sider rent til 20hz
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2013 at 10:22
Ang tilspildning....hvis der er nogen der ikke mener det ændrer det store,,så kan jeg sige.at disse tårne, nok er de højtalere som har ændret sig mest (og stadig gør det ) efter mange timers brug
Alt falder mere og mere på plads--men bibeholder heldigvis deres herlige lyttevenlighed,,og ja, der er tryk på når de får noget power..
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2013 at 20:40
Nu har jeg faktisk været forbi og lytte på de kæmper og kæmper, det er de :-). Det var en noget anden oplevelse end stort set altt andet jeg har lyttet til! Et kæmpe lydbillede der et helt anderledes end hos en traditionel ht. Det giver ret vild oplevelse, specielt når man ser/lytter til dvd'er. Der er bare dynamik så der batter.. Den vildeste bas (måske den ennda tæmmes en smule, pga. placeringen!). Men det hug de her banditter giver, når musikken kræver det, er helt fantastisk. Q Sound (Roger waters "amused to death") var meget imponerende, det mest karakteristiske Q Sound jeg har hørt, med en kæmpe brede i lydbilledet. Super imponerende ht. håber på mine bliver bare lidt derhen af.

Tillykke med dem :-)
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2013 at 22:36
Tak for det Søren
Og du har fuldstændig ret med  bassen..den skal tæmmes pga hjørner,,,,,og derfor har jeg bestilt filter og amp ved Groundsound...dette giver jo mulighed for at regulere enhederne lidt mere på plads..
mvh Bjarne
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2013 at 23:42
Originally posted by Tubeman

Tak for det Søren
Og du har fuldstændig ret med  bassen..den skal tæmmes pga hjørner,,,,,og derfor har jeg bestilt filter og amp ved Groundsound...dette giver jo mulighed for at regulere enhederne lidt mere på plads..
mvh Bjarne

jeg kan godt forstå hvor du vil hen af, men jeg kan ikke forstå at du bare laver et "quick fix" ved at hæmme dine højttalere frem for at gøre noget ved dit akustikproblem.

i min verden er det den helt forkerte vej at gribe det an.

jeg vil hellere leve med rummets unoder, end at manipulere med signalet for at skjule fejl som ikke er højttalerens skyld.

lidt ligesom at skælde hunden ud fordi dens puuuhaaa lugter, det er jo ikke hundens skyld jo...
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2013 at 23:48
nu er det ikke så ligetil at ændre bas på en ht..at flytte rundt er ikke muligt..bastraps skal være gigantiske,og det kniber med plads..så må man jo vælge det næst bedste--og man skjuler jo ikke fejl ved at hindre et signal at nå frem..et alm filter skjuler jo vel også fejl,,ingen enheder er perfekte
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2013 at 10:36
Man skal se hele afspillekæden inklusive rummet som et system. Om man så filtrerer inputtet til højttaleren, designer højttaleren anderledes, flytter den når den er færdig eller udstyrer rummet med basstraps, er vel ligegyldigt, bare resultatet er i orden?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz