Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa 8"+Stereolab horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa 8"+Stereolab horn

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 20>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa 8"+Stereolab horn
    Posted: 28 Jan 2013 at 08:46
@kappen; god pointe med resonans kontra interferens - det er netop de forbandede resonanser der er så hørbare.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 09:13
Godt at den er ved at være dér. Det er altså et fedt og lidt atypisk DIY projekt....Wink

Hvis ikke det var for at der var så satans langt fra djævleøen ville jeg også gerne have lagt ører til dem.
Mvh.
Friman
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 11:27
@ Kappen
 
Lyder som et spændende projekt, hvilken 12" er der tale om.? (og undskyld for off-topic Wink)
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 12:01
friman, så kunne vi jo håbe der bliver et diy træf engang, hvor jeg kan have dem med. Nu må vi se, der er allerede en som ønsker at købe dem....
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 12:46
Jeg skal lige høre dem, inden du sælger dem Smile
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 13:34
ja ja! Jeg sælger dem ikke den første måned eller to, jeg skal også lige have lidt glæde af dem! Det er en af mine kammerater som er interesseret, han må vente :-) Jeg skal også lige have taget mig sammen til at lodde filteret sammen og have lavet finish på holderen til hornet, det går ikke så stærkt.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 19:57
Hylle, fedt at du har fået et godt resultat ud af det. Tillykke med dem! Jeg vil også gerne høre dem og kigger lige i kalenderen vedr. lytteaudiens, inden de udbydes til salg :-)

Der er jo ingen, der siger, at vi ikke kan lave et sommertræf også, altså ud over julefrokosten. Det behøver ikke at være størrer slået op, end vi kan magte det år for år.

Har du lyst til at dele filteret og evt. en måling her på forum? Det er spændende at se, hvordan det endte med at se ud, det der virkede.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2013 at 09:11
Jeg har fået lyttet en del på dem de sidste par aftenener. De har mange fine kvaliteter vildt detaljeret, luft omkring tingen, meget dynamisk og homogene, men der også et men, for flotte indpilninger er fantstiske og dårlige indspilninger bliver der i altfald ikke pyntet på de bliver udstillet.
 
Jeg har ikke lige fået målt på højttalerene igen efter de sidste lytte trim, måske kunne det også være sjovt at få nogle kommentarter først fra dem som høre dem. De måler nu elles ok. Jeg får det nok gjort lige pludselig....
 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2013 at 09:20
Så lyder det jo som om, du er på helt rette vej...

Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2013 at 10:37
@Hylle
Oplever det samme med mine højttalere. Gode optagelser får hårene til at rejse sig på armene og dårlige, ja der tror jeg sku at der er noget der er defekt Pinch
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz