Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa 8"+Stereolab horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa 8"+Stereolab horn

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 20>
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa 8"+Stereolab horn
    Posted: 23 Dec 2012 at 19:31
giver du et lyt efter nytår måske?
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Dec 2012 at 23:33
Hylle, de er super super flotte Clap. Glæder mig til at høre dem når du får trimmet lidt Wink.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Dec 2012 at 23:38
Har du nogen fornemmelse af ca. hvor phase centeret ligger på sådan en horn bandit?
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Dec 2012 at 10:34
Jeg giver helt sikkert en lytter efter nytår, det er jo en meget bred formulering, så det kan jeg vist godt love... :-)
Jeg vil bare gerne have delefilteret mere på plads inden. Jeg fjerner impedans trafoen igen, jeg tror den er en "prop" i systemet, men så er det da prøvet. Jeg mangler detaljer og luft i toppen lige nu. Jeg vil også prøve at sænke dele frekvensen.

Ham Den Lange og jeg roddede lidt med fase mellem horn og bas, og efter lidt forsøg, gik det op for os, hvad vi kunne have sagt os selv inden vi startede. Som i andre tilfælde, skal spolerne i enhederne være på en lodret akse, men det betyder hornet vil rage 20-30 cm ud foran kassen!! Så jeg har valgt at rykke hornet tilbage så det ikke "skygger" for basmellemtonen, og samtidig ser det en del kønnere ude! 
Mit hurtige filter forsøg, viste at 1 ordens filter faktisk kan få enhederne nogenlunde i fase, så jeg tror det kan komme til at virke rigtig fint uden alt for avanceret filter.

Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Dec 2012 at 11:29
Ser dælme super ud Hylle....!

Har du en tråd/billeder/beskrivelse af dine stander højttalere...?
Mvh.
Friman
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Dec 2012 at 12:21
Hej Friman. Nej jeg har godt nok ikke en tråd om "de små sorte" for de er lavet over de sidste 8 år, pillet lidt i filteret hen over tid, og lidt mere!! Man bliver vel aldrig færdig.... Nu er jeg er rigtig meget tilfreds med resultatet. En af min kammy´er har Klonet dem, han havde B&W Nautilus 803 før....
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Dec 2012 at 14:12
Med de enheder ka det da næsten oz kun blive bedre, og især hvis der blevet kælet for filteret...;o)

Edited by friman - 24 Dec 2012 at 14:14
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2012 at 11:25
Det ser spændende ud - jeg er klar på en lytter,  når du mener, den er ved at være der.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2012 at 14:08
jeg er dælme også frisk, ser spændende ud.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jan 2013 at 13:15
Jeg arbejder ikke så meget på det lige nu, så det vare nok lidt, jeg har lidt forskellige filter konfigurationer som jeg vil prøve af. Jeg skal nok vende tilbage når jeg er klar.

Hornet er ikke uden farvninger, så det gælder om at snyde øret til ikke, at høre det. men der er så meget andet det kan, rum aftegning er fantastisk, jeg har kun hørt en gang får så meget dybde i lydebilledet, og så er den meget smooth, så man kan hurtigt komme til at spille for højt!

Jeg synes horn/compressiondriver er noget tricky, at lave passiv filter til, både frekvens/impedance korrektioner og filter afrulninger skal man have til, at arbejde sammen, måske er jeg bare ikke den "hurtigste knallert på havnen".... 

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz