Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa 8"+Stereolab horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa 8"+Stereolab horn

 Post Reply Post Reply Page  <1 181920
Author
Message Reverse Sort Order
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1512
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa 8"+Stereolab horn
    Posted: 28 Nov 2012 at 21:33
Hurra - horn! Herligt at se et alternativt design.
Jeg kendte ikke det stereolab horn - hvor langt kan det arbejde ned i frekvens?

Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2012 at 19:18


Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2012 at 19:17
Så nu har jeg endelig fået taget tilløb til at vise et projekt frem. Jeg har ikke mulighed for at lave det store træarbejde der hjemme, men lidt samling af udskåret træ i baggangen bliver det da til.

projektet bliver et sæt refleks kabinetter i birkefineer med en 8" Vifa bas, samme type som bruges i de gamle Snell type E og J. Det er en ret følsom 93-94 dB enhed i 4 ohm. Med en meget livlig spillestil, den arbejder rigtig godt opad i frekvens så den er oplagt til 2 vejs.

Toppen bliver et stereolab horn med en 1" compressiondriver på, det blev en B&C type.

Jeg er kommet lidt sent igang med at vise projektet så det ene kabinet er færdigt, jeg mangler at lave filter og en holder til at holde hornet på plads oven på kabinettet med.
I bunden af højttaleren bliver der en åbning så man kan få filteret ind og ud den vej, bunden bliver så lukket af med en sort MDF plade/sokkel.


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 181920

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz