Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa 8"+Stereolab horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa 8"+Stereolab horn

 Post Reply Post Reply Page  <1234 20>
Author
Message
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa 8"+Stereolab horn
    Posted: 30 Nov 2012 at 09:30
Ja, den skal trækkes af "vores" rørforstærker. Den er jeg bare blevet så glad for, jeg kan ikke se mig selv gå tilbage til transistor grej igen.
Jeg er jo også igang med, at bygge mit eget rør trin med 6V6 udgangs rør. Håber den bliver færdig hen over vinteren.
 
Måske du vil være med til at lege lidt med filter til de her horn højttalere, jeg skal jo også ud og høre dine horn, snarest!
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 10:14
Du siger bare til, når der kan sluttes strøm til dine, så kommer jeg forbi med mine horn.
Dem vil jeg også gerne høre på rør...
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 10:23
har den langes horn været omtalt her på SB? Link til billeder ønskes! (sorry OT)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 10:29
Jeg må med skam meddele, at det ikke er et (mit eget) selvbygger projekt.
Jeg faldt over et sæt Coral beta 8 hvor der fulgte et sæt bagladede horn kabinetter med til en god pris.
Kabinetterne ligner lort og enhederne heller ikke i perfekt stand, men de spiller fantastisk.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 11:13
Ny tråd om dem, hdl, please.
Hylle, har du lavet støttefoden til driveren?
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 11:57
Nej, jeg har desværre ikke fået lavet foden endnu, måske bliver det først efter de første filter forsøg, når jeg har fundet ud af hvor langt hornet skal stå tilbage på kassen så fasen bliver bedst.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 12:00

Hylle, de ser fede ud, dem glæder jeg mig til at høre - måske ved samme lejlighed som Langes Coral Wink.

Træarbejdet er lykkedes rigtig godt - beskeden jysk sprogbrug. Har du givet basserne lidt mere volumen end Snell J'erne?... og hvordan har du valgt diskanten, en du havde eller har du hørt den før?
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 12:01
Vi er nød til arrangere et selvbygger træf!!!
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Nov 2012 at 18:41
Ja vi bruge tage os sammen og få lavet en eller anden form for DIY arrangement. 

Snell bruger den bas både i type J og E. Mine kasser har et volume omkring 52L, det er et sted midt imellem de to Snell typer. Det giver en både dyb, men stadig ret god impulsmæssig afstemning. Snell E´eren som har endnu større kabinet volume, kan godt blive lidt "Boomy" og ukontrolleret i bassen, så jeg har begrænset volumet noget.

Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Dec 2012 at 19:18
BKNielsen, jeg glemte at svare dig på diskant spørgsmålet. Jeg har ikke hørt driveren før jeg købte den. Det var ud fra andres omtaler på nettet. Earl Geddes bruger den bl.a. Så var den til at få fat i. Den er uden metal membran og det er et plus for mig. Jeg har også studeret databladet til enheden, og ud fra  målingerne af impedansen ser ud til den har færre resonancer en de fleste compressiondrivere.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz