Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa 8"+Stereolab horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa 8"+Stereolab horn

 Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920>
Author
Message
Jesper_K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 05 Jun 2015
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 19
  Quote Jesper_K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa 8"+Stereolab horn
    Posted: 21 Aug 2018 at 13:34
Ja det er min plan at bruge dem som 2x6 kanaler, med et DLCP add-on set. Jeg har dog i sinde at lave en analog forforstærker imellem DLCP'er og effekter.
I udgangspunktet er mine DIY højttalere 3 vejs, men efterhånden som jeg er begyndt at eksperimentere med flere subs, er 2x3 kanaler blevet lidt for klemt.. -derfor 2x6.

Back to Top
Jesper_K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 05 Jun 2015
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 19
  Quote Jesper_K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Aug 2018 at 13:37
Work in progress..
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Aug 2018 at 08:19
Det ser gennemført ud. Lad os endelig se det når du kommer længere med det, og evt får det prøvet af. Jeg kan se miniDSP 2x8 KIT, kan noget af det samme, den skal jeg vist lige have undersøgt nærmere.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Aug 2018 at 08:36
Er der nogen, der kender/har erfaring med Najda fra WAF Audio?

Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Aug 2018 at 09:39
Faldt over denne side: https://www.magiclx521.com/epages/17940394.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/17940394/Categories/Category3/4180

De laver gear til Sigfried Linkwitz’ konstruktioner. Der er både amp, processorer, m.m., og det virker ikke prissat som vanligt highend grej.
Mvh.
Friman
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Aug 2018 at 14:02
Jesper_K: Det ser virkelig lækkert ud! 


Hylle: miniDSP 2x4HD har indbygget digital pre. 

Da jeg anvendte den oprindelige 2x4 anskaffede jeg mig også en pre med mange kanaler. En Kenwood et eller andet fra dengang hvor SACD var på mode. Det virkede OK, men der var alligevel liiidt med kanalbalancen. Alternativt kan man overveje en ældre surroundforstærker som har "multichannel in og out". De har ofte mulighed for at bypasse alle andre kredsløb og køre lyden helt ren igennem. Det lyder måske som en gøglerløsning, men jeg faldt på et tidspunkt over en Sony surroundforstærker til 300 kr, der havde ALPS potentiometer. Det virkede glimrende. 

Jeg har ikke forstand på at bygge en forforstærker så jeg ved ikke hvor kompliceret det er. Men jeg tvivler på at man til fornuftige penge kan bygge en forforstærker der har ligeså stramme tolerancer som en digital pre. Så jeg ser det lidt som et unødvendigt led i kæden...

På min miniDSP DA8 er der ca 240 trin volumen kan reguleres på. 0,5 dB ad gangen. Jeg har den typisk omkring de sidste 60-80 trin fra max output. Ellers skruer jeg bare op og ned via PC'en som jeg har lyst til. 
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Sep 2018 at 15:38
Et alternativ kunne også være de nye plateamps fra Hypex. Har man ikke forstærkere i forvejen tror jeg ikke det kan gøres billigere. 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Okt 2018 at 08:59
Så er der en miniDSP 2x4HD i hus. Det bliver spændende at komme i gang med - men der skal lige bygges en 4-kanals preamp først Wink
Back to Top
Jesper_K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 05 Jun 2015
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 19
  Quote Jesper_K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Okt 2018 at 09:32
Projekt DLCP er stort set færdigt.. Jeg mangler lige et par få detaljer.




Og så er der en pre under projektering



Mvh Jesper
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2018 at 12:44
Jeg ser først nu, dit flotte projekt er ved at være færdig. Det bliver spændende at få lyd på. Jeg vil anbefale, at holde elektronikken væk fra alle de plastic poser, de ophober nemt ESD. ESD er ikke bare for sjovt, det afliver meget elektronik.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz