Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: GDS* cirkelslag
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


GDS* cirkelslag

 Post Reply Post Reply
Author
Message
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: GDS* cirkelslag
    Posted: 15 Jun 2009 at 20:06
Hej

Her er lige lidt billeder og tekst på et lille projekt, jeg vel brugte to timer på at koncipere, udføre og teste Big smile  Dét er trods alt hurtigere end den kan bestilles hjem fra USA. Og den virker rigtig godt - er stabil, nem at justere og koster næsten intet. Så her er en opskrift på et billigt (måske gratis) cirkelslag. - Altså sådan en tingest, vi byggere har brug for for at få sænket enhederne ned i plan med forsiden.

Jeg ved, det er med fare for at en del brugere vil føle sig talt ned til, men sådan en tingest er ofte efterlyst på fora.

Materialer: Jeg brugte en 6mm mdf rest, en 16 mm bred aluskinne og 3 bolte. 

Pladen erstatter den sål, der sidder på maskinen. Jeg har først fræset et 16mm spor i ca 2-3mm, og efterfølgende et 6mm spor, der går helt igennem pladen. Dermed har vi et stabilt spor, som alumiumsskinnen lægges ned i og en rende de 2 bolte kan gå i. Den 3. bolt monteres med henblik på at fungere som centerstyr. Husk at undersænke boltene. 



Den viste model er egnet til enheder på op til 12"

* "GDS" = god gammel dansk forkortelse for Gør det selv. Se evt. "DIY" Wink

Edited by joesch - 15 Jun 2009 at 21:10
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2009 at 23:36
Den ser ud som en million Thumbs Up, jeg tror jeg vil prøve om ikke det er noget jeg kan lave Smile
 
m@dsen
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 09:47
Originally posted by m@dsen

...jeg tror jeg vil prøve om ikke det er noget jeg kan lave Smile
 
m@dsen


Det er jeg sikker på, du kan! Men kan du også få brugbare impedans-målinger med Cube'n?
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jun 2009 at 10:21
Originally posted by joesch

Originally posted by m@dsen

...jeg tror jeg vil prøve om ikke det er noget jeg kan lave Smile
 
m@dsen


Det er jeg sikker på, du kan! Men kan du også få brugbare impedans-målinger med Cube'n?
 
CryAngry Hele det måleproject ligger i en skuffe lige nu, jeg kunne ikke få noget som helst brugbart ud af det. Jeg prøver igen senere, når tålmodigheden er til det. Jeg går og venter på at Kim fra DAT skal blive færdig med at måle på mine højtalere.
 
Back to Top
Green Hornet View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Jul 2009
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Green Hornet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Aug 2009 at 12:17
Er dere nogen der har en anbefaling på en købe jig til en bosch fræser, og eventuelt hvor man kan købe en sådan. Venter gerne på USA da det hele er lidt på standby grundet huskøb.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Aug 2009 at 12:27
Hey,

Mener den kan købes her : http://lautsprechershop.de/ kan dog ikke lige finde den på deres side.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz