Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Line source mini hybrid.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Line source mini hybrid.

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Message
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Line source mini hybrid.
    Posted: 12 Mar 2013 at 07:12
Det er 15J 521506 SDKA :-). Måske har i ret.. Måske jeg skulle se at fatte den boremaskine..:-)
fint skal det være..
Back to Top
KimV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Dec 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 36
  Quote KimV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mar 2013 at 07:15
Hullerne kan lukkes igen, hvis det ikke lyder godt !
mvh. Kim
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mar 2013 at 07:19
Ja ja og nu er det jo et prøve kabinet jeg har lavet, så det skal da bare prøves. :-). Må lige spørge Per om hvilken porttuning jeg skal bruge..
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mar 2013 at 09:25
Hvor dybt kommer du ned i dit lykkede kammer ?måling
kan heller ikke forestille mig, at du vil tabe noget på hurtighed, ved at lave basrefleks (siden jeg har fået Groundsound filter, synes jeg at hurtigheden er temmelig god)
det er nok mere et spørgsmål, om du synes du får det helt dybe med,selvom det bliver refleks. mener ikke den enhed er bygget som en subbas .(den der sidder i min er afstemt til omk 23hz)
husk nu også på ,at en højtaler ikke fortæller hele sandheden om, hvor godt det vil komme til at lyde,,byg den anden også,Thumbs Up

mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mar 2013 at 17:59
Bjarne:
Nu tror jeg lige jeg prøver at knalde et par rør i det prøvekabinet jeg har lavet. Så må jeg se hvordan det lyder. Ser lige om jeg kan poste en måling senere i aften. Gad godt gøre dine kæmper, efter du har fået aktiv deling mm.

Mvh. Søren.

fint skal det være..
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mar 2013 at 21:26
Sejt projekt

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2013 at 10:32
Busk: Tak der er et stykke vej endnu, men det lyder som om det kan blive ret godt. Jeg er noget i tvivl designet.! vil gerne have baffelen til at være lidt smallere og med afrundede kanter.. Helt firkantet er næsten for simpelt. :-)
fint skal det være..
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2013 at 10:49
Ja men det skal da helt sikkert nok blive godt, og ja det giver lige lidt at få afsluttet tingene ordentligt.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Apr 2013 at 20:16
Så er der lidt gang i byggeriet igen. :-). Lige spiller der to stk. ht med hver 9 Ater. Det er stadig i prøve kabinetter og de er stadig virkelig grimme :-). Til gengæld lyder de altså ret godt. Tillad mig endnu engang at vrøvle om hurtighed... for det er stadig det jeg mener de bisidder rigtig meget af.! Der er godt med smæk på og de er gode til at holde styr på flere ting samtidig og stadig være detaljerede. Om der er bas nok er faktisk lidt svært at sige... I forhold til andre "fuldtone" ht. jeg har haft, er der rigeligt, men mænd ikke det kan gøres endnu bedre med et par store "rigtige" basser i hver side. jeg har besluttet at beholde dem som en lukket konstruktion, da jeg tror på bassen, hvis den skal være mere (og dybere) ikke skal komme fra LS, men fra hjørne subs. Pt. Har hver enhed 11 liter at gøre godt med og det skal reduceres til ca. 10 som Per Skaaning også har foreslået. Kabinettet skal gøres mere stift, være i kraftigere mdf og måske med en papirlaminat plade på baffel. Desuden skal det dæmpes med bitumen, filt og en blanding af acustilux (eller lign) og fåreuld. Jeg vil gerne lave kabinettet lidt smallere og lidt anderledes i designet end bare et rektangulær..

Mvh. Søren.
fint skal det være..
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz