Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Line source mini hybrid.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Line source mini hybrid.

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Line source mini hybrid.
    Posted: 26 Nov 2012 at 10:49
Ja det kan sagtens være jeg bliver nødt til at lave en noget bredere baffel, men prøver lige med denne her til start. Alternativt skulle jeg lave sider på og selvfølgelig undlade bagpladen.
fint skal det være..
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2012 at 19:19
Så har jeg fået At'er til test.. 10 stk. C15J SD KA. Bånd skulle komme i løbet af ugen og så blir det rigtig spændende.


fint skal det være..
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Dec 2012 at 21:47
Så er der bånd..

Jeg vil gerne vise jer en måling, men kan ikke uploaded billedet!
Nå men kort om lyden. Åben, hurtig og uden bas der er værd at snakke om. Næste skridt er at prøve med lidt hjælp fra en At 10" bas.

fint skal det være..
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mar 2013 at 16:07
Så er der lidt gang i projektet igen. jeg har lavet nye prøve kabinetter og denne gang er de lukkede. Det giver selv sagt noget mere bas end i åben baffel og jeg nok sige at jeg indtil videre ikke synes der går noget særligt tabt, i forhold til åben baffel.
fint skal det være..
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2013 at 18:30
Pics please....;-)
Mvh.
Friman
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2013 at 18:41
fint skal det være..
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2013 at 18:43
Der er jo i sandhed tale om et prøve kabinet og kønt kan man ikke beskylde det for at være :-).
Lige nu deles der ved 1500 hz. 24 dB LR.
fint skal det være..
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2013 at 19:06
Mvh.
Friman
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mar 2013 at 16:01
Flot projekt. Tubeman har ret i at flere små enheder går dybere når de spiller sammen pga. øget strålingsdæmpning.
Enhederne er ikke så velegnede til lukket kabinet. Der er 9 basser, ikke? Her er en gul kurve med 9 enheder i en 100l basrefleks tunet til 50Hz (og det lukkede 100l kabinet i lilla til sammenligning):

Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mar 2013 at 16:23
Tak for Info. :-) det ser da rigtig fint med den simulering i refleks. lige nu spiller de i lukket kabinet på ca. 97 L ( dog opdelt i tre seperate kamre).. det jeg frygter ved at lave en basrefleks løsning er at jeg mister noget af hurtigheden, som jeg synes jeg har nu i det lukkede. ! Med mit elektroniske Delefilter (Deqx dsp. Pre mm.) kan jeg lave boost i fx. den del af området fra 100 hz. og nedefter. Selvom det ikke er den bedste løsning, er det måske den bedste vej til "nok" bas. Men ved det ikke !

Mvh.
fint skal det være..
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz