Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Waveguide etc.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Waveguide etc.

 Post Reply Post Reply
Author
Message
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Waveguide etc.
    Posted: 16 Nov 2012 at 11:12
Hey.
 
Har i længere tid gået og tænkt tanker.
Tankerne er gået i retning af at bygge en 2-vejs, relativt effektiv 93dB + .
Der skal også være bas, så jeg er måske på vej mod noget horn med en diskant i waveguide...
 
Basenheder har jeg ikke taget stilling til, det kunne være 2 stk 10" eller 12" eller 1 stk 15".
Dog skal bassen jo nok kunne række op mod de 2-2,5 KHz.
Som diskant kunne en ide være Audax : http://www.cadaudio.dk/tw034x0.pdf
 
Det er vist den der bruges i DTQWT med en waveguide på.. Den er også 8 ohm, det skal tages med, da jeg nok kan finde på at smide en lille rørbørge på hen ad vejen. I det lys behøver det jo heller ikke være enheder der kan tåle flere 100 watt :-)
 
Nu er det så jeg tænkte, at en waveguide skal vel passe til den enhed man vil benytte, for at hjælpe enheden på vej, samt øge følsomheden. Jeg vil tro jeg selv kan fræse en waveguide, når der er pause i produktionen, men er lidt i tvivl om jeg kan overføre de udregninger der skal til, til mit cad-program, endsige finde den korrekte formel..
Skulle der være en herinde der har lidt indspark desangående, bliver det modtaget med kyshånd og juleølWink.
 
Som sædvanlig skal jeg ikke ud i noget med dyre løsninger, da jeg vil tro man komme et pænt stykke med lidt hjernegymnastik omkring sammensætning af enhederne.
 
-Svendborg
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz