Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Fræseskabelon
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Fræseskabelon

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fræseskabelon
    Posted: 14 Nov 2012 at 10:20
Hej drenge.
 
Er der nogen der har set eller ved hvor man kan få en af disse fræseskabeloner, festool har dem men de er fandme også dyre, der må være et billigere alternativ.
 
 
 


Edited by Busk - 14 Nov 2012 at 10:23
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2012 at 10:45
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2012 at 10:47
Det burde være muligt at finde nogle billige alu-profiler, som har de samme løbe-gange, med et par bolte og indsatser til at sætte dem sammen i forskellige kombinationer.

http://www.cesco.dk/shop/skinne-in-frame-dobbelt-4509p.html

Det her var det jeg lige kunne finde. Men jeg ved de kan fås i mere firkantede profiler også. Så skulle det være muligt at lave en justerbar firkantet ramme ud af 4 stykker alu-profil og så skærer efter det. Så er der lige det med at Festo har de der smarte anti-skrid-gummi-ting nedenunder, som sørger for at det ikke glider rundt, men det burde også være til at løse for mindre end 2500 kr Smile

Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2012 at 10:58
Ja det er det jeg mener. 3000kr er lidt voldsomt
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2012 at 11:19
auch.. de 2500 er altså uden moms ?
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2012 at 17:01
Det er ikke rigtig noget der matcher festools produkter - det er dyrt men godt - men det afhænge jo lidt af hvor meget du skal bruge dem - jeg har aldrig fortrudt mine festool køb :-)

Back to Top
Bøjholm View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Nov 2012
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Bøjholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2012 at 22:59
Hej Busk og i andre.
Jeg har selv leget med tanken om at anskaffe dette værktøj, men er som resten af jer også lidt af den mening at det er rimelig højt prissat herhjemme. Men hvis man nu kigger syd for grænsen er der faktisk gode muligheder for at finde sættet og en masse andet Festool til nogle lidt bedre priser.
MFS 400 som er modellen mindre end den du har linket til kan suppleres med et sæt forlængerstykker så den faktisk er samme størelse som den store MFS 700. Så har man pludselig både en stor og en lille fræseskabelon.
Og hele herligheden kan købes for lige over 3000 kroner inklusiv moms og levering,
 
Er selv meget begejstret for de Festool dimser jeg har, og håber at jeg snart kommer til at bruge dem til mit første højttalerprojekt.


Edited by Bøjholm - 14 Nov 2012 at 23:00
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2012 at 05:47
Helt enig med at kvaliteten skal være i orden.
Lige pt ville jeg bare se om der var noget til at fræse en enkelt STOR sub amp i mit Sub No Limit projekt, og så er 3000kr i overkanten.
Men jeg har klaret det med displayet på den gamle metode og så må jeg gøre det med ampen også.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2012 at 09:48
hvorfor laver i den ikke selv lav en skabelon i krydsfiner eller endnu bedre plexiglas og bor en masse huller med 4mm afstand så har i en skabelon med en cm imellem størrelserne af hullerne det er ganske nemt
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Nov 2012 at 14:59
Hej Alle

Der er ogsÃ¥ denne Makita førringsskinne 2 x 1400 mm Med beslag og taske til DKK 1.199,00

Link: http://www.frishop.dk/pi/Makita-f%C3%B8rringsskinne-2-x-1400-mm-Med-beslag-og-taske_4359_4455.aspx

/JJO
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz