Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: impdans korrektion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


impdans korrektion

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: impdans korrektion
    Posted: 10 Nov 2012 at 13:31
tak for hjælpen er i intereseret kan i komme og måle på mine højtalere og komme med forslag til hvad jeg skal lave om
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Nov 2012 at 15:19
Originally posted by ham_den_lange

Du har fuldstændigt ret. Et zobel netværk er så tilpas simpelt, at du godt kan beregne det på baggrund af TS-parametrene.
Men du får ALDRIG et delefilter, som Marvil også spørger efter, der er designet ud fra de online beregningsværktøjer, som det du linker til, til ar virke tilfredsstillende IMHO.

Problemet er, at et link, som det du præsenterer, ofte dukker op, når en nybegynder spørger efter hjælp til et delefilter, men den hjælp vedkommende får fra de beregningsværktøjer er stort set værdiløs!


Nå okay, jeg har så KUN svaret på det første, altså ZOBEL netværk men siden indholde også beregnings muligheder til delefilter og Ja man skal have måle udstyr hvis man ikke kender enhedens data
derfor linkede jeg til en side, med dens data, det var da bedre end ingen ting Tongue

Men det er dyrt at lege med delefilter, 
fordi uanset hvad så kan der være ofte være 2 og 3 forsøg før det er nogenlunde, nok derfor flere og flere bruger elektronisk delefilter !

mvh Hans

Min Blog
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Nov 2012 at 15:22
mange tak det virkede mellemtonen er nu mere afbalanceret  og fantastisk åben jeg vil fortælle om mit projekt en scanspek 10 den nye til sub sammen med hypex i et rustfrit stål kabinet med beton beklædning indvendig en akkuton 153 i mellemtonen og den store heil i toppen mellemtone og bas deler 12db diskanten deler 18 db bas mellemtone 150 hz mellemtone diskant 2130  de spiller fantastisk  bassen spiller i en art akustisk ventil refleksrør lukket med akustilux  går meget dybt
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz