Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: MÃ¥lingens ABC
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


MÃ¥lingens ABC

 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MÃ¥lingens ABC
    Posted: 01 Jul 2014 at 14:40
Hey,

Ingen problem for mig. 
Det skal dog aftales med min kone Tongue
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jul 2014 at 12:22
Robert fra Ground Sound vil også kigge forbi på dagen, så der vil sikkert være mulighed for at spørge ind til hans produkter, som er oplagte i forbindelse med målinger og manipulation af lydsignaler.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jul 2014 at 12:34
Hvordan med drikkevarer, her tænker jeg ikke på alkoholiske drikke.
Vil gerne smide en mønt i en kasse, eller tage med. Har ingen adgang til billige tyske coladåser, men kan handle noget ind i Føtex etc :-)

Tager i øvrigt en af mine testtoppe med til måling. Bliver sjovt at se forskel på måling og hvad ørene synes at høre :-)
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jul 2014 at 13:41
Vil i øvrigt lige gøre opmærksom på, at jeg godt kan tage et par stykker med i bilen, hvis det skulle være. Forventer at køre fra Amager kl 11.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jul 2014 at 19:58
Originally posted by svendborg@email

Hvordan med drikkevarer, her tænker jeg ikke på alkoholiske drikke.
Vil gerne smide en mønt i en kasse, eller tage med. Har ingen adgang til billige tyske coladåser, men kan handle noget ind i Føtex etc :-)

Tager i øvrigt en af mine testtoppe med til måling. Bliver sjovt at se forskel på måling og hvad ørene synes at høre :-)


Jeg sørger for alle drikkevarer og lidt guf, så der er styr på det.

Du tager dem bare med, så måler vi og lytter.

Det bliver også afholdt for vshk.dk klubben, så den dækker udgifterne.

Edited by daniels - 03 Jul 2014 at 19:59
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2014 at 09:18
Jeg vil lige sige tak til danielS og vshk for et spændende arrangement i går.

Det var spændende at høre lidt om målinger generelt og se et par publicerede målekurver for kendte (dyre) højttalere.
Interessant for mig var det at se, at de forskellige kommercielle højttalerproducenters lydfilosofier (tendenser i frekvensrespons) er forskellige omend de har nogle gennemgående fællestræk.

Ikke mindre interessant blev det, da vi fik lov til at lytte på danielS' DIY højttalere, der er mindst lige så imponerende i deres spillemæssige formåen, som de er i deres fysiske fremståen.

Personligt har jeg ikke den store erfaring med delefilterdesign og balancering af højttalerenheders samspil. Jeg var derfor begrænset til at snakke med om den overordnede tonale balance i højttalerne, som danielS velvilligt tillod os at "skrue" på via sine digitale delefiltre.

Det blev en utrolig spændende og lærerig oplevelse at se hvorledes forskellige digitale delefilteropsætninger i vid udstrækning kan påvirke ens oplevelse af selvsamme højttaler.

Og alle filter-ændringer blev gennemført på få sekunder uden brug af loddekolbe eller fumlebræt Smile
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2014 at 10:40
Ingen billeder? Tongue
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2014 at 16:09
Ja, jeg vil også sige tak for en hyggelig eftermiddag. Det var rart at få sat ansigt på nogle af gutterne herfra og andre steder. Og spændende at se andre tilgange til god lyd end ens egen :-)
Mere af den slags :-)
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2014 at 17:56
Der blev vist ikke taget nogle billeder i kampens hede.

Men der blev snakket og lyttet i en hel del timer
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2014 at 19:57
Jeg vil da også lige sige 1000 Tak for en hyggelig dag. Det var så mit første træf, men bestemt ikke det sidsteBig smile
Fedt hjem du har Daniel og nogle fede kasser, der spiller overdrevet fedt.
Mvh. Erling
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz