Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Projekt PCA 720-R
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Projekt PCA 720-R

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Projekt PCA 720-R
    Posted: 07 Nov 2012 at 19:12
Ang. kabinet afstivningen var jeg nok for bange for at bruge for meget volume i kassen, så det ikke stemte overens med det Torben havde målt dem ud til.. Derfor blev de kun 1,5 mm brede.

Edited by rask - 07 Nov 2012 at 19:15
Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2012 at 19:36
Blev kun gladere for mit valg af gevind til sp ikes.. da jeg monterde dem.. bor for med 10mm bor , lim, og så en skruetyinge til montering..Smile







Edited by rask - 08 Nov 2012 at 19:37
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2012 at 19:54
Ser godt ud Thumbs Up kan man købe dem i størrelse m10? 
Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Nov 2012 at 12:34
Ja de var også i 10mm i forskelige længder...
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Nov 2012 at 12:54
Hej rask.
 
Det ser rigtig fint ud.
 
Har du prøvet at lave en trækprøve på gevindmonteringen.
Jeg har også forsøgt at lime samme gevind i MDF, men desværre viste det sig ikke særlig holdbart.
 
Der er jo noget belastning på, så det var måske meget klogt at få det testet.
 
Hvis godstykkelsen gør det muligt at bore monteringshullet præcis stagets længde,, så gevindstaget støtter i bunden af hullet(d.v.s.der ikke bores hele vejen igennem), så limen kun skal støtte staget i hullet, tror jeg chancen for succes er større.
 
mvh
chris-torb


Edited by chris-torb - 09 Nov 2012 at 12:56
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Nov 2012 at 18:52
Originally posted by rask

Blev kun gladere for mit valg af gevind til sp ikes.. da jeg monterde dem.. bor for med 10mm bor , lim, og så en skruetyinge til montering..Smile






Godt nok smart. 
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Nov 2012 at 20:25
Hvilket fyldergrunder har du brugt? Og hvordan har du påført det? (rulle, spray?)
Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Nov 2012 at 16:30
De kan holde til enorm kræft, den eneste måde jeg kan få dem fri af test pladen er ved at brække dem af med en 50cm gevindstang.

Jeg har boret 32mm hul til mine 30mm lange gevind stykker, men de virker også som exepander hvis man skruer skruen helt i bund, det er dog ikke nødvendig... specielt da spi ksen kun skal stå på gevindet og derved hviler på mdf pladen..

Det er solid...

Sætter lige et billed ind af dem exepander.. de exepander kun når de er skruet langt ind..






Edited by rask - 10 Nov 2012 at 16:36
Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Nov 2012 at 16:35
Jeg har brugt 2 komponent fyldegrunder fra min autolaker jeg gav 350 for en liter med hærder, men man kan selv nemt påføre det med god kvalitet jeg påføre det med malersprøjte et lag, 10min pause og så et mere.. jeg vil sige at det er nemt og kan gøres selv af en der ikke har prøvet det før..
Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Nov 2012 at 16:13
Så fik stander 1 gang fyler og Kabinet 3 gang..


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz