Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Scan Speak Seas aktiv DIY
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scan Speak Seas aktiv DIY

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 8>
Author
Message
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scan Speak Seas aktiv DIY
    Posted: 05 Dec 2012 at 22:17

Jeg er også 85 % på at det bliver æble birk.. Men der er jo lige den lille når jeg ser det "live" så skal man jo ikke udelukke muligheden for at falde for noget andet. Jeg tænker at der skal være lidt struktur i det gerne i den størrelse som æble birk har da kasserne i sig selv ender med at fylde lidt i landskabet.. De ender med at måle 25 cm i bredden 135 cm i højden og 70 cm i dybden når top og bund står oven på hindanden.. Der kommer lidt flere billeder i morgen når jeg har fået fræset ud til diskant og mellem toner i top kabinetterne, samt fræset ud til forstærker modulet i bund kabinetterne.. Skal blive godt at komme lidt videre..

 

Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Dec 2012 at 22:17
uploads/468/IMAG0388.jpg
Så skette der lidt mere i dag, ikke så meget som håbet.. Men sådan er det jo nogle gange..

Edited by vincent. - 06 Dec 2012 at 22:17
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2012 at 21:48
uploads/468/IMAG0390.jpg uploads/468/IMAG0391.jpg
Så kom jeg lidt videre i dag.. Nu bliver næste projekt at få fineret kabinetterne.
 
 


Edited by vincent. - 07 Dec 2012 at 21:50
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2012 at 21:50
Det er nogle ordentlige brød Thumbs Up
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2012 at 21:56

Ja de fylder jo lidt, men skal der være drive og dynamik kommer man nok ikke uden om lidt kabinet volume og pap, ja eller alu for at få lidt skub i musikken, men glæder mig til at få liv i dem.. Men venter stadig på forstærker modulerne fra USA de skulle gerne være fremme den 19/12 så med lidt held har jeg fået finere kabinetterne inden de kommer hjem.. Det bliver i øvrigt Æble Birk de bliver fineret med..

Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2012 at 15:48
uploads/468/IMAG0368.jpg
 
De venter i spænding på at komme til deres ny hjem..
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2012 at 16:35
Originally posted by vincent.

Efter lidt mere tænke tid har jeg besluttet i mit stille sind at de to akustiske ventiler bliver droppet til fordel for et lukket kabinet, med den volumen der er til rådighed i kabinettet skulle jeg meget gerne kunne opnå et F3 47,5 hz og et Qtc på 0,6.. Jeg vil hellere have en præcis impuls villig bas frem for at gå ben hårdt efter de 20 hz, der forligger jo muligheden for at sætte et bas shelf filter ind og give dem et spark i bunden hvis nødvendigt.. Det kan jo hurtigt hævne sig når de står i rummet og spilder..

Jeg vil meget gerne høre hvis der er nogle der mener at det er hoved rystende dumt Smile


Aldeles ikke. Det kommer garanteret til at lyde godt. Og der er da membranareal til seriøse lydtryk! Big smile
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2012 at 19:04

Det håber jeg, målet er ikke at spilde højt, men at have det dynamiske overskud som gør det sjovt at lytte til musik.. Kvaliteter mine nuværende adam audio column mk2 også besidder, men det kriblede i fingrene for at bygge noget selv så baren blev sat højere end hvad adamerne kan forhåbentligt lykkedes målet.. Sådan et sæt højttalere kan jo heller ikke stå alene, eller retter det er jo godt at have lidt at bytte med alt efter humør..

 

Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Dec 2012 at 01:35

uploads/468/IMAG0396.jpg

Så er det tids krævende finer arbejde gået i gang.. Kræver lidt tålmodighed.. Men det er nu også ganske hyggeligt arbejde hvor man kan slukke hjernen..

 



Edited by vincent. - 12 Dec 2012 at 01:36
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Dec 2012 at 17:05
uploads/468/IMAG0404.jpg
 
Det går stille frem af.. Der er kun en ting at sige, næsten hellere for meget lim end for lidt, ja og fruen får et nyt strygejern..


Edited by vincent. - 12 Dec 2012 at 19:40
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz