Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sub No Limit
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sub No Limit

 Post Reply Post Reply Page  <1234 9>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sub No Limit
    Posted: 27 Okt 2012 at 17:43
Så er der knoklet, sønikke og jeg. Og inderste kabinet er samlet og det midterste lag 22mm spån er limet uden på. Så nu er der 44mm godstykkelse bestående af 22mm mdf og 22mm spån, så mangler der et lag 21mm finsk birke krydsfiner. Men allerede nu er der meget svær at vende for at komme til næste side, så jeg glæder mig ikke til det sidste lag er kommet på, og så med enheder og amp i Confused.
 
 
 
Noah fik undersænket rigtig mange huller idag, god hjælper.
 
Alle plader fuld limes og Noah er rullemesteren der sørger for et jævnt lag.
 
Og det er så her vi er nu, så skal der fræset plader til så det passer 100%, så skal der måles op og købes 21mm krydsfiner.
 
Så vil sønikke og jeg spiller Battlefield 3 på hver vores maskine, tak for idag Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 08:32
Originally posted by Busk

Her er den sammenlignet med Peerless SLS 8"



Det er et fint sofabord...
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 08:50
hehe ja, man kan dog kun bruge det når musikken ikke spiller LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 13:02
Hej Busk
 
Jeg må jo sige at det virker meget seriøst dette her! (og ganske dyrt) Cool
Men tror du at den kan spille musik?
 
Hilsner
 
PS: Hvordan flytter man på en sådan kasse!!! Confused
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 13:37
Originally posted by Svenskeren

Hej Busk
 
Jeg må jo sige at det virker meget seriøst dette her! (og ganske dyrt) Cool
Men tror du at den kan spille musik?
 
Hilsner
 
PS: Hvordan flytter man på en sådan kasse!!! Confused
Jeg har hørt 2 af disse monteret i en chrystler 300 med en 6000w monoblok på, og ja det kunne faktisk spille musik, ret imponerende.
Ja dyr er den Smile
 
Med hensyn til flytning, så har jeg snakket med en af smedene på arbejde om at svejse en vogn af vinkeljern så kan gå på ryggen af den, og så ligge den på ryggen, der skal så være hjul på, så kan man da trille dyret rundt.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 14:13
Originally posted by Busk

Originally posted by Svenskeren

Hej Busk
 
Jeg må jo sige at det virker meget seriøst dette her! (og ganske dyrt) Cool
Men tror du at den kan spille musik?
 
Hilsner
 
PS: Hvordan flytter man på en sådan kasse!!! Confused
Jeg har hørt 2 af disse monteret i en chrystler 300 med en 6000w monoblok på, og ja det kunne faktisk spille musik, ret imponerende.
Ja dyr er den Smile
 
Med hensyn til flytning, så har jeg snakket med en af smedene på arbejde om at svejse en vogn af vinkeljern så kan gå på ryggen af den, og så ligge den på ryggen, der skal så være hjul på, så kan man da trille dyret rundt.
Meget smart! Tongue
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 15:05
Hej Busk,
 
Hvilken type skrue/møtrik vil du benytte til at fastholde 37kg enheden samt sikre, at de kan holde både vægten og trykket over tid? Er låsemøtriker vejen frem her? (kræver man kan komme ind via slaven)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 16:54
Som du kan se på tegningen har jeg indført en afstivning mellem enhederne og en klods for magneten ligger af på, og så bliver enheden monteret med 6mm eller 8mm indskruningsgevind / samlebøsninger. Og så vil der blive brugt fjederskiver og måske også loctite gevindsikring.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Okt 2012 at 18:00
Originally posted by Busk

Som du kan se på tegningen har jeg indført en afstivning mellem enhederne og en klods for magneten ligger af på, og så bliver enheden monteret med 6mm eller 8mm indskruningsgevind / samlebøsninger. Og så vil der blive brugt fjederskiver og måske også loctite gevindsikring.
 
Argh... Bemærkede ikke lige klodsen Embarrassed. En gang Loctite eller låsemøtrikker er nok en god ide som du selv er inde på.
Er der iøvrigt dynamik i den valgte 15" enhed? - den må da have en ekstrem høj membranmasse tæt på ½ kg at flytte rundt på.
 
Synes ikke der er specificeret ret meget i de data jeg har fundet på nettet. Spændende om din bygning kan holde til trykket når enheden skal testes helt i bund LOL. Ellers må du igang med betonblanderen og murskeen.
 
Men omvendt; nogle bruger den for fuld skrue i bagagerummet på en lille Golf, og bum-bum hvor vi kan høre den i kvarteret, men mon ikke husmur og sokkel holder længere end involdene :-)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Okt 2012 at 05:55
Originally posted by Mik112

Originally posted by Busk

Som du kan se på tegningen har jeg indført en afstivning mellem enhederne og en klods for magneten ligger af på, og så bliver enheden monteret med 6mm eller 8mm indskruningsgevind / samlebøsninger. Og så vil der blive brugt fjederskiver og måske også loctite gevindsikring.
 
Argh... Bemærkede ikke lige klodsen Embarrassed. En gang Loctite eller låsemøtrikker er nok en god ide som du selv er inde på.
Er der iøvrigt dynamik i den valgte 15" enhed? - den må da have en ekstrem høj membranmasse tæt på ½ kg at flytte rundt på.
 
Synes ikke der er specificeret ret meget i de data jeg har fundet på nettet. Spændende om din bygning kan holde til trykket når enheden skal testes helt i bund LOL. Ellers må du igang med betonblanderen og murskeen.
 
Men omvendt; nogle bruger den for fuld skrue i bagagerummet på en lille Golf, og bum-bum hvor vi kan høre den i kvarteret, men mon ikke husmur og sokkel holder længere end involdene :-)

Jeg har som sagt hørt enheden spille flere gange, og meget overraskende så spiller den faktisk temmelig godt. Men det vigstigste her er masser af bulder, da den skal bruges i en hjemme bio sammen med et sæt cervin vega 1215 og andet grej i samme størrelse LOL.

Nu er konstruktionen ikke min, på nær afstivningen og klodsen til at bære magneten, den er lavet af Hobby Hifi i tyskland og de lavede 6sæt man kunne købe, dette er det sidste. Og den holder.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz