Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sub No Limit
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sub No Limit

 Post Reply Post Reply Page  123 9>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sub No Limit
    Posted: 27 Okt 2012 at 10:52
I 2005 byggede et tysk magasin deres bud på den ultimative sub. Der blev efterfølgende produceres amp og dsp til projektet og i alt 6 kits blev sat til salg. En god ven på Ærø har købt det ene, men har ikke gået igang med projektet da kabinettet "skræmmer" ham. Jeg har nu fået opgaven at bygge dette monster.

1. punkt der kan give en ide om projektet er Sub enheden, den kommer fra Ground Zero og hedder GZPW15XQ og er en 15" der vejer 37kg i sig selv, den tåler 5000w rms og 10000w max. Mere kan findes her http://www.ice-shop.dk/ground-zero-plutonium-gzpw-15xq-p-1076.html eller på GZ´s hjemmeside.

2. der er udviklet en 2000w klasse d forstærker med dsp til projektet, den vejer i sig selv 19kg.

3. kabinettet får størrelsen 49,8cm bred, 104,8cm høj og 61,9cm dyb, bygget i 22mm mdf + 22mm spån + 21mm finsk birk og anslået vægt total er 170kg Confused dog har jeg modifiseret den lidt i forhold til originalen og brugt tungere træ, så den ender nok noget over de 170kg.

Projektet er med slave membran.

Min tegning.


Lidt billede af den seje 15"







Jeg starter ud idag med at købe ind til de 2 første lag træ og begynder at bygge kolossen.

Der går rygter om at dem der har bygget denne sub, er der ind af dem der har lavet sætningsskader på sit hus LOL, om det er sandt vides ikke.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 11:03
Hehe... den enhed har jeg løftet på Wink
Godt du endelig får tid til at bygge den, har glædet mig i et stykke tid til at lytte på en rigtig vild sub Clap
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 11:10
Det er da et projekt lige i din ånd Busk...;o)
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 11:12
Originally posted by Digital_thor

Hehe... den enhed har jeg løftet på Wink
Godt du endelig får tid til at bygge den, har glædet mig i et stykke tid til at lytte på en rigtig vild sub Clap
Jeg tror ikke jeg vil teste max potetialet af denne sub LOL bor jo i et gammelt hus.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 11:13
Originally posted by friman

Det er da et projekt lige i din ånd Busk...;o)
Præcis og syntes man ikke den er vild nok, så kan den fås i en 18" udgave, og er det heller ikke vildt nok, så laver de en 18" udgave i SPL version, dette er den neddroslede udgave grundet ønske om lydkvalitet LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 12:25
Det er vildt !!
Ens egen 8" ser temmelig uanseelige ud i dén sammenligning....
Dækker husforsikring den slags skader.....  ?
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 12:29
Husk nyre bæltet når du skal teste, den virker noget skræmmende Big smile 
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 12:36
Køb en enhed til og sæt dem magnet mod magnet, så kassen ikke kan "dingle" så meget. Arh ok.... måske lidt for vildt Embarrassed
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 12:37
Hold nu op det ser voldsomt ud.
Ja, bare man var ung igen :)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 13:43
Her er den sammenlignet med Peerless SLS 8"


Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz