Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Villemoes Audio - Vector Three
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Villemoes Audio - Vector Three

 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 16>
Author
Message
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Villemoes Audio - Vector Three
    Posted: 07 Aug 2015 at 20:19
Hej derude

Lidt update... Nye mellemtone-enheder er købt hjem, 6" fra den nye AluCone serie fra SB Acoustics. Super fedt at man vælger at lave hele 3 forskellige membranmateriale-versioner i samme kurv. (NRX, MFC og NAC) - Tommeltot Op mand :-)

Mine nuværende er den første version, 6" NRX'ere.
Har så hørt at denne NAC enhed skulle være ret hurtig og sprød at høre på... lige det jeg mangler syntes jeg :-)

Nu er jeg ved at have "søjlerne" skilt ad, så nu skal de sq snart i :-)
Lige et par pics at de nye enheder:





MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Aug 2015 at 23:03
Spændende valg. Tror jeg havde valgt MFC-udgaven, selvom jeg ikke har hørt NAC'en.

Vil du pille ved diskant-filteret ved samme lejlighed - så vidt jeg husker, så nævnte du, at der var lidt for meget top?
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2015 at 05:45
Jeg synes det er en rigtig flot enhed de har fået bygget der, den er jeg spændt på at høre en dag.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2015 at 17:36
JAV - Tjaa, det ville jo måske være det sikre valg, men håber at disse enheder her, de har det klare punch jeg leder efter til dette setup.

NRX'erne skulle ihvertfald skiftes for at prøve noget nyt. NAC det blev :-)

Ronnie - Ja ik', ser sq ihvertfald en del anderledes ud i kabinettet end de andre ;-) Fede syntes jeg...
Du er yderst velkommen når filteret er designet og lyttetestet :-)

Men over natten og her til morgen er der sq skiftet enheder i kasserne, og de står og bliver spillet lidt til nu her.

Lidt pics:







Nu skal de bare spille resten af idag, og så begynder jeg målinger på dem i morgen... håber jeg :-)

MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Aug 2015 at 21:03
Originally posted by GlayZ3R

Hej derude

Lidt update... Nye mellemtone-enheder er købt hjem, 6" fra den nye AluCone serie fra SB Acoustics. Super fedt at man vælger at lave hele 3 forskellige membranmateriale-versioner i samme kurv. (NRX, MFC og NAC) - Tommeltot Op mand :-)


Tak! Der er faktisk en fjerde lige på trapperne. Den hedder CRC og blev vist på High-End i München. Det er en kulfiber/Rohacell sandwich-membran med et let bullet-formet støvdæksel i samme materiale.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Aug 2015 at 21:04
...den byder også på lidt andre små-justeringer (men samme chassis og system).
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Aug 2015 at 21:44
Ulrik, kan du ikke ultrakort beskrive de væsentligste styrker og svagheder ved hhv.
NRX = Fiber (=pap?)
NAC = Alu
MFP = mineralfyldt PP
CRC = Kulfiber/rohacell

På forhånd tak Smile
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Aug 2015 at 14:37
Det bliver hurtigt alt for meget tekst, hvis jeg begynder at forklare mig, så det vil jeg lade folk selv afgøre - ellers må vi tage det til julefrokosten. MFP er blevet meget populær.

NRX: Papir med papyrusfibre.
MFC: Mineralfyldt polypropylen, forbedret stabilitet i kantophæng.
NAC: Geometrisk afstivet aluminium, samme kantophæng som MFC.
CRC: Kulfiber/Rohacell sandwich, samme kantophæng som MFC/NAC, forbedret linearitet i spideren, ventileret spole.

Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Aug 2015 at 19:56
Thumbs Up
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Aug 2015 at 10:35
@ Ulrik,
- Spændende med den nye CRC enhed der :-) Håber at denne her NAC den gør det godt i mine ører, ellers må man jo prøve andet... Igen, det er pisse fedt syntes jeg, at i beholder den kurv til så mange versioner. Det gør det en del nemmere/sjovere for selvbyggeren, at lave upgrades hen ad vejen :-) Det kan selvfølgelig være at kabinetvolumen ikke passer til de forskellige versioner, men for mig er det knap så vigtigt, da de kun skal fungere i mellembåndet, og spiller i et rimelig stort halvåbent kabinet.

Nå men, her i går aftes fik jeg målt og lavet et filter som jeg kan starte med at lytte lidt på.
Har ramt ca. samme frekvensgang/delefrekvens som med de gamle (NRX'ere) og allerede nu er de mere detaljerede/åbne at lytte på. Vokalen er lidt lysere, men det er vel forventet med en sådan alu-cone. Den virker hurtigere, god energi fra slagtøj og guitaren er sprød...

Bliver lidt spændende at have et mere dybdegående lyt senere idag :-)

MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 16>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz