Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Villemoes Audio - Vector Three
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Villemoes Audio - Vector Three

 Post Reply Post Reply Page  <1 13141516>
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Villemoes Audio - Vector Three
    Posted: 01 Aug 2016 at 12:58
Tak for tilbuddet, men det er lidt langt at køre, så jeg ved ikke lige hvornår det skulle være.

Det kan være jeg bare må teste dem en gang... Det koster jo bare penge og tid

Hvor deler du mellem de 10" og resten af systemet?
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2016 at 13:18
Hej GlayZ3R, 

Mega fedt system, kunne være fedt at høre en dag !

Jeg bruger selv de SB29 basser - Mener de sidder i ca 18 Liter lukket - Og det fungerer rigtig godt ! - Utroligt hvor mange watt der på papiret kan hældes i dem! Jeg deler omkring 60 hz 24dB over til et sæt SB17MFC standerhøjttalere.

Bruger du noget dæmpemateriale i dine? (nu hvor du bruger dem som basser og ikke subwoofere)  Og har du boostet bunden en lille smule? evt hvor og hvilke Q værdier. 

mvh
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2016 at 23:05
@ Daniels
Det er helt ok, men kunne nu stadig være fedt med et besøg.
Jeg deler basserne 300Hz/LR12db, og mellemtonerne er delt ved 200Hz/LR12db.

Basserne lyder godt delt ved 300Hz, der har de et godt attack, uden at de "basser" op i stemmer.
Mellemtonerne fusionerer godt med basserne ved 200Hz, de er ikke så virkende dernede, så overlappet er nødvendig syntes jeg.

@ Roky
Takker :-) Du er meget velkommen til et lyt en dag !
Mine spiller i 37 ltr. lukket. (mener jeg)
Kasserne er halvt fyldt med løstpakket polyester-fyld. Har overvejet at eksperimentere med mere fyld og af en bedre type, med lidt mere tyngde i. Men de tager ret lang tid at skille ad...
Har haft dem boostet i bunden via min MiniDSP, men har fjernet det igen, da jeg ikke syntes at MiniDSP'en gør arbejdet godt nok. Den slører en anelse i bass-svaret når der boostes. (syntes jeg)

MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2016 at 23:25
Jeg vil lige se om jeg ikke kan finde en dag og kigge forbi.
Kan være jeg slæber en kammerat med eller to - som også var med til julefrokosten sidst, hvis det er ok?

Så går køretiden også hurtigere.

De 37 liter lyder også fint med et Q på 0,67.
Jeg bruger primært DSP til at korrigere for peaks, ikke booste.
I mine nuværende lukkede kabinetter, er der ikke behov for boost - tværtimod må jeg dæmpe en del hele vejen ned til under 20Hz.

Normalt bruger jeg ikke dæmpemiddel i baskabinetter, men jeg har heller ikke spillet op til 300Hz - der kan det godt være det kan hjælpe lidt med dæmpemiddel.

@Roky
De 18 liter lyder godt nok som alt for lidt(?)
Når jeg regner på dem giver det et Q på 0,88 hvilket normalt betragtes som alt for højt for en velafstemt bas.
Er du sikker på det volumen?

__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2016 at 23:50
GlayZ3R: 
Fedt, kunne være spændende en dag ved lejlighed - Bor dog i den anden ende af landet...
ahh okay - Ja så kan jeg godt se det ikke trækker så meget at lege med fyld! 
Ja der er stor forskel på hvor godt DSP virker - Kan det mon skyldes, at du ikke har sænket niveauet tilsvarende til hvor meget du har havde hævet bassen. Jeg har et lille boost omkring 30 Hz på 3dB. 
Jeg kan tydeligt høre forskel om jeg bruger convolver i Jriver eller alm DSP der er indbygget i Jriver.

daniels: 
Jeg har set forkert på modelbetegnelsen - Det er SB29SWNRX-S75-6 jeg anvender, altså den udgave der er beregnet til sub-brug. Så passer det med de 18 Liter der giver et Q på 0,64 (det er vildt den kan gå i så lille et kabinet !)- og på den gode side af 200 W før den når x-max (ifølge speakerbuilder)
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2016 at 00:07
Forresten, hvor har du købt de højttalerterminaler du anvender? 

Edited by Roky - 02 Aug 2016 at 00:07
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2016 at 09:42
Originally posted by Roky

<span style="line-height: 16.8px; : rgb248, 248, 252;">GlayZ3R: </span>
Fedt, kunne være spændende en dag ved lejlighed - Bor dog i den anden ende af landet...
ahh okay - Ja så kan jeg godt se det ikke trækker så meget at lege med fyld! 
Ja der er stor forskel på hvor godt DSP virker - Kan det mon skyldes, at du ikke har sænket niveauet tilsvarende til hvor meget du har havde hævet bassen. Jeg har et lille boost omkring 30 Hz på 3dB. 
Jeg kan tydeligt høre forskel om jeg bruger convolver i Jriver eller alm DSP der er indbygget i Jriver.
daniels: 
Jeg har set forkert på modelbetegnelsen - Det er SB29SWNRX-S75-6 jeg anvender, altså den udgave der er beregnet til sub-brug. Så passer det med de 18 Liter der giver et Q på 0,64 (det er vildt den kan gå i så lille et kabinet !)- og på den gode side af 200 W før den når x-max (ifølge speakerbuilder)


Ah! Så giver det mere mening med den lave volumen
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2016 at 15:01
@ Daniels
Lyder godt, du/i er meget velkomne :-) Der vil være varm kaffe i kanden og kolde øl i køleren...

@ Roky
Ang. niveauet igennem DSP'en, så nej, har ikke sænket det tilsvarende. Det burde man jo nok gøre, for at den kun skal trække fra og ikke ligge på ja. (holde støj på et minimum)
Terminalerne jeg bruger er fra Monacor. Ikke noget vildt, men praktisk og til en ok pris. Mener at de koster ca. 50.- pr. stk.

MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2016 at 12:52
Tak for svar :-) 
mvh

Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2018 at 23:38
Hej forum.

Da jeg ikke får bygget det vilde for tiden, men derimod prøver at perfektionere og nyde det jeg har bygget indtil videre, syntes jeg lige at jeg vil dele det nyere udseende af setup'et med jer.

Siden det seneste billede er der kommet en ny sofa, andet sofabord, nyt homebuilt av-møbel, ny forforstærker og det bedste, en pladespiller ! :-)









Udover det visuelle, så har de aldrig lydt så godt som nu, de kan godt nok spille musik efterhånden :-)



Edited by GlayZ3R - 15 Jan 2018 at 23:44
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 13141516>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz