Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Villemoes Audio - Vector Three
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Villemoes Audio - Vector Three

 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 16>
Author
Message
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Villemoes Audio - Vector Three
    Posted: 21 Jan 2013 at 08:17
Hej,
 
Takker igen Smile
 
@ Brian, de er autolakeret. Først blev de grundet med træ-primer på alle åbne/bearbejdede overflader med pensel. Derefter blev de slebet og så fik de fylder fra sprøjte. De blev så igen slebet og til sidst fik de en sprøjtelakering med hvid industri-lak (glans 30).
 
De har overskud de basser ja, men ikke til det ubehagelige. Skal nok passe på ørerne, men skal de bruges til noget, er det helt klart musik Wink De bliver beskyttet til daglig med "høreværn" af samme grund...
 
@ Svend, sjovt nok, så har jeg stadig den DVD til gode. Det er nu ikke den jeg bruger som nogen guideline for god lyd, men nærmere en der kommer på når man lige vil mindes om hvor godt et band kan spille live... Den er desværre til tider lidt rodet optaget, men det er jo også et hæftigt setup af instrumenter de stiller med. Shocked
 
MVH
Michael M


Edited by GlayZ3R - 21 Jan 2013 at 08:20
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 10:33
Michael, har du nogle målinger på diskant m. waveguide, der viser, hvordan spredningskarakteristikken er?
Har du selv designet waveguiden (eller har Kasper været inde over)? 
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 10:47
Originally posted by GlayZ3R

Hej,
  
@ Svend, sjovt nok, så har jeg stadig den DVD til gode. Det er nu ikke den jeg bruger som nogen guideline for god lyd, men nærmere en der kommer på når man lige vil mindes om hvor godt et band kan spille live... Den er desværre til tider lidt rodet optaget, men det er jo også et hæftigt setup af instrumenter de stiller med. Shocked
 
MVH
Michael M
Tjah hvad er "god lyd". Nok en del subjektivt. Mit målepunkt nr.1 er, at kan en højtaler formidle stemning og intensitet i et super perspektiv fra en god livekoncert, så er jeg glad. Så gør det ikke så meget at der er skønhedsfejl på de tekniske målinger. Men der har jeg vist nok også lang vej endnu, da de fejl jeg har på mit nuværende set-up nok ikke kan karakteriseres som "skønhedsfejl" Ouch  Censored.
 
Igen tillykke med æskerne.  Hvem snakker om WAF?....  Big smile      
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 14:22
Hej
 
@ Ulrik, ja jeg har. Jeg har on-axis, 15grader, 30grader og 45grader.
Jeg kan da lige uploade dem, pakket i en .rar fil.
Og ja, det er Kasper der har designet waveguiden, jeg har "kun" fabrikeret dem.
 
@ Svend, WAF faktor ? Min kone er sq glad for dem, og hun er ellers ikke en skid interesseret i denne hobby... Det var dog hende der forlangte at de blev lakeret med det samme, da hun syntes at rå MDF er pisse grimt at se på... jeg forstår ikke ! Shocked
 
Har lige skrevet lidt med "Busken" her idag, og har fået lidt nyt musik på anlægget. Det sq dejligt, og de imponerer mig stadig. Det er første gang jeg efter et par timer har haft samme indtryk af noget jeg har lavet. Kunne det så bare være samme indtryk, nej det plejede førhen at være så galt at jeg slukkede for musikken, fordi jeg var så skuffet... De her højttalere, de skuffer IKKE !
 
MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 14:34
Hej,
 
Diskant målinger:
 
Lidt pics:
 
 
 
 
MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 14:39
Fedt at fruen kan lide dem Thumbs Up Min hustru er heldigvis også forstående overfor store højttalere og brokker sig pt ikke over rå MDF. Skal dog males, da jeg selv er liiiidt træt af at se på det.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 15:16
Det er godtnok et lækkert finish du har fået på de aludele.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 16:17
Ja der ser bare fantastisk ud det der.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 17:16
Fanme flot arbejde Thumbs Up 
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2013 at 18:10
Det holder 100 %  - flot arbejde :-)

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 16>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz