Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Villemoes Audio - Vector Three
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Villemoes Audio - Vector Three

 Post Reply Post Reply Page  123 16>
Author
Message Reverse Sort Order
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Villemoes Audio - Vector Three
    Posted: 19 Jan 2018 at 18:16
Tak for svar. Du har måske set det, men jeg bruger nu også den samme bas som dig - Bare "kun" en. Er pt endt med én akustisk ventil i hver. 

Jeg synes også at en 4. ordens deling lyder rigtig godt. Pt deler jeg 24 dB butterworth filter ved 150 Hz - Der er masser af hug i bassen. 

Spændende med Dirac Live og den nye 2x4 HD. Har du prøvet Dirac i den gratis udgave?

Og hvad har du prøvet mht til romkorrektion :-) ? 
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2018 at 21:07
Det ser godt ud!....og fin plov med en god pick-up du har skaffet derThumbs Up.

....vedr. det lyddæmpende materiale vil du slet ikke kunne holde ud at se på det i længden på væggene, man kan jo tydeligt se du går op i at det skal se ordentlig ud også.....husker nu ikke din stue som værende så umulig til bas.


Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 14:16
@Ulrik
Tak, syntes også lige at det gav et lille nøk opad i helhedsindtrykket.

@Enthusiast
Ja, det kan bestemt være en del af nydelsen, at man får andet musik igennem systemet, som man så ikke lytter kritisk til, men som bare nydes som det umiddelbart lyder...

@Roky
Har faktisk ændret en del siden pladespilleren kom i hus. I toppen er der ikke ændret andet end en enkelt modstand, men i bunden er der sket ting og sager. Lidt som om at man bedre kan høre hvad man ændrer i det område nu, måske fordi at pladespilleren simpelthen får det hele med. Jeg deler skarpere end nogensinde, syntes nu lige pludselig at et 4.ordens LR filter ved 300Hz på både basser om mellemtoner lyder fantastisk. Det flyder rigtig godt sammen og der er godt med attack på basserne ved de frekvenser, uden at blive "hule" at høre på. Jeg er en "sucker" for lyden af bass-strenge, og det får de frem på en helt anden måde nu. Som om at den tidligere bløde deling (2.ordens LR 300Hz/200Hz) gjorde det lidt diffust. Noget mere strammet op nu.

Udover det, så har jeg igen leget lidt med rum-korrektion, og syntes det virker for det bedre.
Venter på at have mønten til den nye miniDSP 2x4 HD, som upgrade til min lidt bedagede miniDSP 2x4. Tænker at tilkøbe det rimeligt anerkendte rum-korrektions software, Dirac Live. Softwaren kan styres hardware mæssigt via miniDSP'en, så man kan rode med det i real-time.

Min stue er elendig, så noget må gøres på den front. Og selvom jeg har fået "lov" til at fylde den ene ende af stuen med højttalere og tilhørende grej, betyder det desværre ikke at jeg samtidig må plastre lyddæmpende materiale på væggene... øv :-)


Edited by GlayZ3R - 16 Jan 2018 at 14:20
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 11:39
Ser bare godt ud ! Thumbs Up

Har du ændret på delefrekvensen mellem bas og mellemtone? 


Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 08:56
Fedt Thumbs Up
Det ser rigtig godt ud. Jeg kan levende forestille mig (også baseret på min lytteoplevelse ved julefrokosten for et par år siden), at dit setup spiller god musik.

Der er noget særligt over sådan en sort skive vinyl, der bare snurrer stille og roligt. Her giver det også en helt særlig oplevelse. Men det har måske noget at gøre med, at man typisk får sat noget musik på, man ellers ikke hører til daglig.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2018 at 08:52
Fint møbel Thumbs Up

...og dejligt med en pladespiller (anskaffede selv en forrige år - man bliver afhængig).
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2018 at 23:38
Hej forum.

Da jeg ikke får bygget det vilde for tiden, men derimod prøver at perfektionere og nyde det jeg har bygget indtil videre, syntes jeg lige at jeg vil dele det nyere udseende af setup'et med jer.

Siden det seneste billede er der kommet en ny sofa, andet sofabord, nyt homebuilt av-møbel, ny forforstærker og det bedste, en pladespiller ! :-)









Udover det visuelle, så har de aldrig lydt så godt som nu, de kan godt nok spille musik efterhånden :-)



Edited by GlayZ3R - 15 Jan 2018 at 23:44
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2016 at 12:52
Tak for svar :-) 
mvh

Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2016 at 15:01
@ Daniels
Lyder godt, du/i er meget velkomne :-) Der vil være varm kaffe i kanden og kolde øl i køleren...

@ Roky
Ang. niveauet igennem DSP'en, så nej, har ikke sænket det tilsvarende. Det burde man jo nok gøre, for at den kun skal trække fra og ikke ligge på ja. (holde støj på et minimum)
Terminalerne jeg bruger er fra Monacor. Ikke noget vildt, men praktisk og til en ok pris. Mener at de koster ca. 50.- pr. stk.

MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2016 at 09:42
Originally posted by Roky

<span style="line-height: 16.8px; : rgb248, 248, 252;">GlayZ3R: </span>
Fedt, kunne være spændende en dag ved lejlighed - Bor dog i den anden ende af landet...
ahh okay - Ja så kan jeg godt se det ikke trækker så meget at lege med fyld! 
Ja der er stor forskel på hvor godt DSP virker - Kan det mon skyldes, at du ikke har sænket niveauet tilsvarende til hvor meget du har havde hævet bassen. Jeg har et lille boost omkring 30 Hz på 3dB. 
Jeg kan tydeligt høre forskel om jeg bruger convolver i Jriver eller alm DSP der er indbygget i Jriver.
daniels: 
Jeg har set forkert på modelbetegnelsen - Det er SB29SWNRX-S75-6 jeg anvender, altså den udgave der er beregnet til sub-brug. Så passer det med de 18 Liter der giver et Q på 0,64 (det er vildt den kan gå i så lille et kabinet !)- og på den gode side af 200 W før den når x-max (ifølge speakerbuilder)


Ah! Så giver det mere mening med den lave volumen
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 16>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz