Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Subwoofer typer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Subwoofer typer

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Subwoofer typer
    Posted: 25 Okt 2012 at 21:21
Mener mine XXLS 12" kan klare sig i ca 60 liter. Så det burde kunne gå at lave en enkelt 120-130 liter kasse og sætte dem i hver ende. Så kan man jo eksperimentere med at vende den ene. og hører om det giver noget. Uha... alle de projekter som skal prøves Geek
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 12:54
Kender en som har store rør liggende til brønde, kloakker osv. Måske det kunne bruges til at lave noget lignende det her:
http://raindefence.hubpages.com/hub/How-to-make-build-your-own-DIY-sonosub-style-cylinder-subwoofer
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 13:25
men hvordan afstives de rør? Er de stive nok i sig selv?
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 15:05
Originally posted by felsby

men hvordan afstives de rør? Er de stive nok i sig selv?


Tja, det er jo det. Teoretisk set, hvis der er et tryk udaf i et horisontalt plan, så vil det jo forsøge at trække røret sammen i det vertikale plan, men hvordan skal det kunne ske, når der er overtryk i røret??
Men måske man kunne lave 2-3 hullede skiver inde i røret, som afstivning, der bliver limet fast med noget ekspansionsskum eller lignende, som hærder op og bliver hårdt.
Hmm... hvis jeg kan få røret gratis, så kunne det være man bare skulle prøve Smile
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2012 at 15:07
Jeg tror du har ret; faconen giver nok den ønskede stivhed ved lave frekvenser.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Okt 2012 at 11:22
Måske er det sådan nogel som dem her, jeg burde kigge lidt på.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=233307

Og så bare lege med at vende den ene enhed om Smile

nogle der ved noget om de enheder som er benytter i W210? for 12K er ikke noget jeg har lige nu til blot at lege med.

Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Nov 2012 at 21:13
Der må åbenbart være noget om det, når dem der slår rekorden i både lydtryk og lav forvrængning, benytter flere enheder overfor hinanden Big smile
http://www.youtube.com/watch?v=TcUIomjIpPk&feature=relmfu
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz