Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2012 - tilmelding
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2012 - tilmelding

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2012 - tilmelding
    Posted: 07 Nov 2012 at 11:04
Jeg kan godt prøve om jeg eventuelt kan låne Satori 2,5 som jeg lavede til en god ven.
Der er bare den lille krølle på historien at jeg skal have adgang til den senest fredag, da der skal laves et andet filter til den inden lørdag.
Det filter den er udstyret med tager højde for nogle uheldige akustiske forhold hvor de er placeret og er derfor ikke specielt egnet under mere almindelige akustiske forhold. (derfor blev filteret heller ikke tilgængeligt her på forum.) 
Jeg vender tilbage sidst på eftermiddagen om det kan lykkedesSmile
Altid på vej...
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Nov 2012 at 11:47

Nu er de akustiske forhold hos mig jo nødvendigvis heller ikke i top Confused, lidt livlig stue, men god plads til placering.

Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Nov 2012 at 11:55
Originally posted by JAV

Husk at tage billeder!
 
Min kone og jeg har et princip om at vi ikke udstiller vores privatliv på nettet (mere end vi selv vælger). Julefrokost deltagerne er selvsagt velkomne i vores hjemSmile, men da det også er en del af vores privatliv, vil der ikke komme billeder fra julefrokosten - desværre.
 
Jeg håber deltagerne respekterer dette og lader kamerarene ligge hjemme. Vi skal nok få en kanon dag/aften uden.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Nov 2012 at 12:01
Hey,

Det kunne være sjovt at lytte til Satori.
Brian > jeg syntes det er helt fair. 
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Nov 2012 at 15:55

Jeg har lige hentet Satori 2.5 og taget filteret ud.

Nu må vi se om jeg kan nå at lave et mere neutralt filter der yder enhederne retfærdighed ellere med andre ord udnytter deres potentiale.
Det kniber desværre lidt tidsmæssigt, men får jeg lavet noget rimeligt fornuftigt medbringer jeg et sæt satori 2.5.Wink
 
Brian...ok med mig.
 
Altid på vej...
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Nov 2012 at 23:51
Originally posted by bknielsen

Originally posted by JAV

Husk at tage billeder!
 
Min kone og jeg har et princip om at vi ikke udstiller vores privatliv på nettet (mere end vi selv vælger). Julefrokost deltagerne er selvsagt velkomne i vores hjemSmile, men da det også er en del af vores privatliv, vil der ikke komme billeder fra julefrokosten - desværre.
 
Jeg håber deltagerne respekterer dette og lader kamerarene ligge hjemme. Vi skal nok få en kanon dag/aften uden.
Det er helt forståeligt, og jeg ville have det ligesådan, nu hvor jeg sætter mig i dit sted. 
 
 
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2012 at 15:28
Det er lykkedes at lave et fornuftigt og rimeligt sundt "first shot filter" til Satori 2.5.
Der er af tidsmæssige årsager tale om et målefilter mere end et lyttefilter. Jeg har dog lyttet lidt og målingerne indikerer, på baggrund af mine erfaringer med de pågældende enheder, at det er rimeligt tæt på.
Det er med andre ord et filter der på mange måder er et godt udgangspunkt for endelig trimning "by ear" og måske en enkelt måling eller to.
 
Jeg medbringer dem på lørdag, så må vi se hvad de "skrappe" dommere siger.Wink
 
 
Altid på vej...
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2012 at 15:31
Kære alle julefrokost-deltagere
Nu er den endelige plan for dagen klar:

- Arrangementet starter kl 14:00 med æbleskiver, brunkager, kaffe, te mv.

- Lyttesession: UTH88 (Sømanden), SB Acoustics Satori (håber vi, hvis Larsen får filteret til at side "lige i skiven"), og mit eget byg med ScanSpeak og Vifa MG serie (MG er udgået men beslægtede med den nuværende Scan-Speak Discovery serie), + evt. hvad der medbringes af uventede ting.

- Julefrokost med mandelgave sponseret af Frequence. Mandelgaven er et gavekort på 1000 kr til http://frequence-shop.dk/ (så I må hellere spise op - eller mindst til mandlen er fundet).

- Quiz/konkurrence arrangeret og præmieret af RABU-Acoustics (http://rabu-acoustics.dk/).

- Hygge og snacks til vi er trætte.

Jeg er virkelig glad for at de to mest seriøse DIY forhandlere i Danmark har valgt støtte op om vores arrangement - Mange tak!

Det betyder også, at vi kan holde prisen lav. Selve menuen vi skal have er 129 kr per mand. Herudover har jeg gjort lidt ekstra indkøb til dagen bl.a. snaps til silden, et par kasser øl (48 stk) og lidt Cola..

Hvad I ellers skal forsyne jer med af drikkevarer, skal I selv medbringe. Selvom det er et seriøst arrangement, er 48 øl sikkert ikke nok til hele eftermiddagen/aftenen, når de skal fordeles på 12 mand, desuden kender I jo bedst selv jeres præferencer, og nogle skal muligvis køre bil hjem.

Jeg vil gerne, at I på dagen medbringer ekstra 80 kr per deltager, så holder I mig næsten økonomisk skadesløs. Morgenmad til dem der ønsker at overnatte er på husets regning. Husk madras/sovepose, hvis I benytter den mulighed (og giv mig gerne lige et hint inden).

Jeg glæder mig rigtig meget til at se jer alle.

Brian

Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2012 at 15:39
Brian ... Lige i skiven er måske i overkanten, men ikke så ringe endda.
Jeg kan måske nå at lytte og trimme lidt i morgen når de rigtige stumper kommer med posten.
Enkelte af de stuper der sidder i filteret lige nu er ikke helt hvad jeg vil kalde svarende til enhedernes potentiale.
 
Altid på vej...
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2012 at 16:27
det lyder da helt fedt, lyder til vi får en kanon dag, glæder mig.

MHT til risalamanden, så SKAL der spises op......... bare der er nok sauce
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz