Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2.5 satori med buet sider
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2.5 satori med buet sider

 Post Reply Post Reply Page  <1234 19>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2.5 satori med buet sider
    Posted: 28 Sep 2012 at 09:50
Spændende. Hvordan bliver enhederne placeret i forhold til hinanden ?
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 10:18
Det er jo ren kunst.  Thumbs Up 
Men jeg kan ikke rigtig gennemskue fidusen med at "fræse" de tiltede top/bund, istedet for "blot" at have en alm. (tyk) plade. ?
Hvor tykke MDF/X-finer plade regner du med at bruge. ?  Hvad er praktisk mulig? Nogen god ideer til bedst bukkemetode...?
(Da min viv synes at kabinetter med en sådan buet side er langt smukkere og mere acceptabel end de store kantede kasser jeg pt. okkuperer stuen med er det nok vinterens HT projekt.. ) 
Svend
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 12:13
Jeg synes at det er en meget smart metode du har anvendt her til at lave de "skrå" top og bundstykker Thumbs Up
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 13:02
Fedt... tak for inspiration til at tage sig sammen og få lavet de skrå "futter" til ens egne HT'er Thumbs Up
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 14:26
Originally posted by JAV



Spændende. Hvordan bliver enhederne placeret i forhold til hinanden ?


Alle centreret, formentligt på en facet skåret front
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 15:07
Originally posted by Svend

Det er jo ren kunst.  Thumbs Up 
Men jeg kan ikke rigtig gennemskue fidusen med at "fræse" de tiltede top/bund, istedet for "blot" at have en alm. (tyk) plade. ?
Hvor tykke MDF/X-finer plade regner du med at bruge. ?  Hvad er praktisk mulig? Nogen god ideer til bedst bukkemetode...?
(Da min viv synes at kabinetter med en sådan buet side er langt smukkere og mere acceptabel end de store kantede kasser jeg pt. okkuperer stuen med er det nok vinterens HT projekt.. ) 
Svend

Regner med at bruge 4 mm tykke plader, og så 5 på hver side, således siderne bliver 2 cm tykke.
Havde regnet med 4 mm mdf, men det er ikke sådan lige at skaffe. Så det bliver nok 4 mm x-finer (birke).
Har også tænkt på at lave 1-2 lag med masonitplade, for at forskelligt materiale, for at gøre siderne mere døde.

Havde tænkt på 6 mm mdf, men tror ikke det er til at bøje ordenligt. Men køber nok et lille stykke for at forsøge.

Laver et "stativ" til at holde bukket, og så presse med bagageremme med skralde funktion.
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 15:08
Det er blevet limet sammen: (kan ikke finde ud af at dreje billedet??)




Edited by morellen - 28 Sep 2012 at 15:09
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 18:17
Fedt lavet med den skrå bund/top, snedigt og nemt.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2012 at 21:53
Originally posted by morellen

Så skal der fræses:




Smart måde at fræse vinklen på afstivningerne på Thumbs Up.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2012 at 12:22
Originally posted by Svend

Det er jo ren kunst.  Thumbs Up 
Men jeg kan ikke rigtig gennemskue fidusen med at "fræse" de tiltede top/bund, istedet for "blot" at have en alm. (tyk) plade. ?
Hvor tykke MDF/X-finer plade regner du med at bruge. ?  Hvad er praktisk mulig? Nogen god ideer til bedst bukkemetode...?
(Da min viv synes at kabinetter med en sådan buet side er langt smukkere og mere acceptabel end de store kantede kasser jeg pt. okkuperer stuen med er det nok vinterens HT projekt.. ) 
Svend
Kan du ikke lige få din kone til at tage et foto af dine store kantede kasser, dem vil vi gerne se WinkLOL
 
Jeg kunne ikke lade være, undskyld
Michael
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz