Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2.5 satori med buet sider
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2.5 satori med buet sider

 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819>
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2.5 satori med buet sider
    Posted: 06 Aug 2013 at 05:42
det ligner der mangler en post her, den er kommet på email systemet, men vises ikke, enten er den slettet eller andet er gået galt.

beskeden lød

"Skal en mellemtone ikke have bÃ¥de en højpas og en lavpas del? ellers spiller den vel bare bas eller diskant. "

nej en 2½ vejs er jo en to vejs, hvor der er en ekstra bas til at supplere under baffelsteppet
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2013 at 10:11
Kunne det evt. tænkes at den post var fjernet fordi den ikke havde relevans?
Men du skulle lige gøre opmærksom på at du godt vidste hvad forskellen er på en 3vejs og en 2½vejs højtaler.

Michael

Edited by m@dsen - 06 Aug 2013 at 10:14
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2013 at 12:29
Beklager Madsen, men for mit vekommende har Sp været lidt sær her på det seneste. Men det beklager jeg da hvis det stilte dig i et dårligt lys, det var bestemt ikke meningen.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Aug 2013 at 10:06
Nej, men så skulle du måske bare havde lade være med at citere fra den post som var slettet.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Okt 2013 at 20:13
morellen: kom de til at spille, som du gerne ville have dem til?
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Okt 2013 at 20:56
Ja, hvordan er de kommet til at lyde? Man kan sige med de enheder og det flotte arbejde du har lagt i dem, burde og skal de spille fremragende :-)

Og iøvrigt må man være så fræk at spørge hvad dine "fødder" har kostet dig, og i så fald, om man kan bestille et sæt? Du er velkommen til at sende en pm. 
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2013 at 10:32
Jeg var desværre ikke tilfreds med lyden fra diskanten, så den blev solgt igen.
Og så har jeg ikke fået indkøbt en ny siden - så lige nu står projektet stille, indtil jeg finder ud af hvilken diskant det skal være - og får noget mere tid.
Der er familie forøgelse på vej, så tiden lader nok vente på sig.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2013 at 19:17
Originally posted by morellen

Jeg var desværre ikke tilfreds med lyden fra diskanten, så den blev solgt igen.
Og så har jeg ikke fået indkøbt en ny siden - så lige nu står projektet stille, indtil jeg finder ud af hvilken diskant det skal være - og får noget mere tid.
Der er familie forøgelse på vej, så tiden lader nok vente på sig.

Nå det var da trist, jeg syntes ellers meget godt om diskanten, syntes den spiller ret fedt. I mit projekt dæmpede jeg den en del i forhold til frekvensgangen, men sådan syntes jeg den var mest behagelig og lytte på.


Ja hvis du skal ud og have en ny diskant, er der vist et valg der er mere oplagt end alt muligt andet :-)


Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jun 2014 at 14:15
Hvordan står det til med de smukke højtalere? Har du fundet dig en ny diskant?
Mvh 
Frost
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jul 2014 at 07:16
De står gemt væk på et pulterkammer lige nu. 😔

Overvejer satori diskanten når den kommer i sort. Men tid og overskud er ikke det jeg har meget af for tiden.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz