Hjælp til måling |
Post Reply |
Author | |
Al-J
Newbie Joined: 28 Dec 2014 Location: Danmark, Aars Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 Jan 2015 at 10:06 |
Hej herinde.
Jeg er helt ny på denne side og har seriøst brug for hjælp. Jeg har for nyligt købt mig et par gamle højtalere i forfalden stand, som jeg er ved at opgradere en del. Jeg er kommet så langt, at jeg vil igang med delefilter men forstår at før dette, skal jeg til at måle på sagerne først. Jeg har en ny installeret lab med win 8.1 til jobbet samt en UMIK-1 mic. Jeg er ikke serlig god til engelsk og håber derfor at der her sidder nogle kloge tålmodige fyre, der kan/vil hjælpe mig igang. Mvh. Allan |
|
rskriver
Enthusiast Joined: 01 Okt 2012 Location: Vesthimmerland Status: Offline Points: 182 |
Post Options
Thanks(0)
|
I første omgang kan du hente Room Equalizing Wizard, som er et gratis program du kan bruge til at måle med. Mener også at et dansk program der hedder Holm Impulse kan bruges gratis.
|
|
Al-J
Post Options
Thanks(0)
|
Har lige prøvet med Holm. Så skal jeg lige lære at læse resultatet.
|
|
Al-J
Post Options
Thanks(0)
|
Kan man ikke indsætte billeder her??
|
|
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1154 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jo, du skal bare klikke på knappen øverst, næst yderst til højre. Den er hvid og har en pil op mod højre.
Når du holder musen over den, står der: "Full Reply Editor". Når du klikker på den, kommer du ind på en ny side, hvor du får flere knapper/muligheder. Her kan du lægge billeder ind i dit indlæg.
|
|
Al-J
Post Options
Thanks(0)
|
Sådan ser min første måling ud, lyden er taget fra min pc via hovedtelefon stikket.... Denne er taget lige efter, gennem et digitalt lydkort fra usb til dac på min H/K
|
|
Roky
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hej Allan,
Jeg bruger selv Room EQ Wizard, da jeg synes Holm er knap så intuitivt og nemt at bruge. Hvis du finder en god guide på nettet, så kan du jo bede google om at oversætte den. Bare et tip :) Jeg fandt forleden ud af, at google kan oversætte PDF'er. Det var meget anvendeligt, da jeg fatter hat af fransk https://translate.google.dk/ Og så vælge "oversæt et dokument." Når google så har oversat dokumentet, kan du vælge at printe det ud som pdf. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |