tilspilning af komponenter |
Post Reply |
Author | |
ronnie rasmussen
Excentrisk Joined: 12 Okt 2010 Location: Ã…rhus Status: Offline Points: 901 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 Apr 2012 at 21:50 |
hvor lang tid går der inden delefilter komponenter er spillet til
har lige skiftet seriekondensatorer til diskanterne, men synes godt nok de mundorf surpreme PT er ringere end PCA caps. det burde de ikke være til den pris i al fald
|
|
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
|
|
Tubeman
Enthusiast Joined: 03 Okt 2011 Location: vestjylland Status: Offline Points: 179 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hej
PCA caps lyder i mine øre lidt varm og afdæmpet,,supreme mere opløst men også mere skarp. vil tro ca 50 timer så ændre lyden sig på caps,,men det er ikke sikkert at du vil synes lyden fra supreme er bedre..har også noget at gøre med udstyr foran.. jrg bruger pt mundorf silver in oil--synes den er en klasse over supreme
|
|
ronnie rasmussen
Excentrisk Joined: 12 Okt 2010 Location: Ã…rhus Status: Offline Points: 901 |
Post Options
Thanks(0)
|
jeg havde i hvert fald håbet den kunne tage lidt af den afstikken diskanten kan finde på, men lad os se hvad tiden bringer
|
|
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
|
|
Larsen
Enthusiast Joined: 27 Jun 2011 Location: Svendborg Status: Offline Points: 210 |
Post Options
Thanks(0)
|
@Ronnie
Ofte giver de, dyrere og bedre delefilter-komponenetr, sig til kende ved at være mere afslørende. Det er derfor ofte sådan at en genrende betoning af en eller anden art bliver tydeligere, modsat er det ofte, med de lidt billigere delefilterkomponnter, der kan forekomme mere "tilgivende" I nogle tilfælde kan delefilter komponenterne have egenlyd, der har karakter af egentlig ubehagelige betoninger, men i dette tilfælde nævner du en lidt afstikkende diskant, og det er muligt at de nye kondensatorer blot afslører dette fænomen. |
|
Altid på vej...
|
|
Tubeman
Enthusiast Joined: 03 Okt 2011 Location: vestjylland Status: Offline Points: 179 |
Post Options
Thanks(0)
|
rigtig med den afslørende lyd på dyre komponenter--det bedste er at lytte på forskellige og se om man kan finde nogen der giver det man søger,,den diskant lyd kan også komme fra dac forstærker evt kabel,, eller netstik der skal vendes:::
havde jeg råd ville jeg have Duelund igen
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |