12 sidet kugle HT'er |
Post Reply |
Author | |
PeterUlrik
Selvbygger Joined: 11 Jun 2020 Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Jun 2020 at 15:23 |
Jeg vil da lige byde ind med noget… også. Jeg er i gang med en 3D printet, 12 siddet rundstrålet
højtaler. Det udspringer af 2 ting. 1. Fandt en kasse med ht’er fra et 7.1 system, med Vifa TG9er i Bessel Array = en masse en hedder. -35 faktisk.
Så jeg er i gang med at printer 2 x 12 sider :-o Hver side tager ca. 30 timer at printer. Så der er lidt vej endnu. Så 5 stk. ud af 24... iden jul er det nok klar Men ”kasserne” kommer til at se sådan ud. Der er andre projekter på nettet efter samme idé. Men med TG9'ernes, i mine øre, -meget naturtro gengivelse af stemmer. tror jeg det kan blive ekstra godt. Edited by PeterUlrik - 19 Jun 2020 at 15:24 |
|
Frost
Admin Group Joined: 21 Nov 2008 Location: Horsens Status: Offline Points: 668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hej Peter
Spændende projekt Har du overvejet om den lange afstand mellem center af enhederne, kommer til at give en del "kamfiltereffekt"? Hver enhed kommer jo til at gengive fuldt frekvensområde, ikke? Hvem der bare havde en 3D printer! :P... Men uha jeg villeende med at købe mig fattig i filament (eller hvad tråden nu hedder )
|
|
Hylle
Pro medlem Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 660 |
Post Options
Thanks(0)
|
Godt at høre fra dig Peter og du laver højttaler igen!! Hilsen Allan
|
|
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1154 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå, nu må den 3D printer da snart være færdig?
Er du kommet videre med projektet?
|
|
PeterUlrik
Post Options
Thanks(0)
|
ja for...
men har haft 3D printer nedbrud. nu kører det igen. tager ca. 24h pr. plade :-o |
|
PeterUlrik
Post Options
Thanks(0)
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |