rep. af 18W/8531G00 |
Post Reply |
Author | |
bravo
Enthusiast Joined: 09 Apr 2017 Status: Offline Points: 100 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 Mar 2021 at 08:49 |
Hej Alle
Jeg har været noget uheldig, en vandal af en knejt har bukket dustcappen på ovenstående enhed... og nu spiller den ikke mere. Jeg har talt med Jens Posselt fra Soundfix at man ikke rigtig kan købe nogle af de stumper til ovenstående enhed, så han mente at den var lige til at "smide ud".
Jeg vil dog høre om der er nogle her på forummet som har prøvet at udføre rep. af sådan en enhed, og måske kan gøre dette? Syntes det er spild at smide den ud... magneten fejler intet. Jeg har prøvet at se om der er forbindelse med batteri, uden held... Mvh (Jeg skriver også lige om enheden i en anden tråd, om mulig køb af et styk) |
|
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
|
Foto?
Spoleformen er nok deformeret, så den sidder fast i gabet. Kan membranen bevæges? Kontakt Scan-Speak; de kan givetvis reparere den, eftersom den stadig produceres. |
|
bravo
Enthusiast Joined: 09 Apr 2017 Status: Offline Points: 100 |
Post Options
Thanks(0)
|
Scanspeak henviser til deres forhandlere, som henviser til Soundfix eller jjteknik.
Jeg fik kortvarigt gang i den igen... og så "gik den til" igen... Jeg har dog fundet noget alternativt og købt endnu en defekt 18W. Så har jeg modtaget andre membraner med 10 ohms coils, således jeg vil forsøge mig med noget 2,5 vejs :) mvh |
|
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så du vil skifte dine membraner+spole til to 10 Ω versioner?
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |