Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Scan Speak Seas aktiv DIY
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scan Speak Seas aktiv DIY

 Post Reply Post Reply Page  <1 5678>
Author
Message
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scan Speak Seas aktiv DIY
    Posted: 14 Dec 2012 at 22:29
Det er jo også en mulighed. Men det vil falde meget sammen med træet rent farve mæssigt! 
Venligst Michael
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2012 at 22:34

Ja jeg må lige få fat i nogle prøver så jeg kan se hvad der gør sig bedst.. Tænker også at det kunne være flot når det springer knapt så meget i øjne.. Så tænker jeg at det ser mere elegant ud.. Hvor stålet vil være mere markant og fremspringende men helt sikkert også smukt sammen med fineren..  

Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2012 at 22:57
Ud fra det synspunkt ville jeg vælge messing. Det ville se rigtigt elegant ud. Skal de lakeres?
Venligst Michael
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2012 at 23:18
Jeg påtænker at give dem møbel voks for at holde den varme glød mere ren end hvad lak kan tilbyde..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Dec 2012 at 14:07
Hej
der er et rigtig flot projekt du har gang i--
ang dine Digimode forstærker moduler....har du en ide om hvordan de lyder ?
-hvormange  regulerings muligheder er der..jeg kender ikke så meget til sådan nogle
mvh Bjarne
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Dec 2012 at 14:36

Der er rig mulighed for at justere alt det man lyster. De benytter nogle biquad filterene i deres dsp som kan sættes op til forskellige filter eller eq, der er 16 biguad filter pr dsp kanal, der er ialt 5 dsp kanaler i mine 3 vejs moduler altså i alt 80 filter / eq muligheder fordelt med 2 dsp kanaler på bas 2 dsp kanaler på mellem tonen og en dsp kanal på diskanten, kanal 2 og 4 som er de sideløbende dsp kanaler på bas og mellem tone vil man typisk bruge til compresor limtier / beskyttelse af enheder så disse ikke er inde i kresløbet ved laver lydtryk men først bliver aktive når behovet opstår.. Her ud over er der også rig mulighed for gain / styrke regulering samt delay tider på de 3 forstærker kanaler så der er virkelig mange muligheder med disse moduler, står projektet ikke til at rede med hvad disse moduler kan tilbyde er det gået galt allerede i kabinet udregningen som der trods alt kan kompenseres en vis grad for elektrisk men som bekendt ligger de fysiske love hurtigt en klam hånd på en hvis man tor man kan løse alt med en god dsp.. I forhold til lyden må jeg være dig svar skyldigt da mine moduler først lander den 19/12.. Men jeg formoder da at de gør det godt da det er B&O ice power moduler de benytter, der ligger lidt forskellige anmelders af deres forstrækker moduler på deres hjemme side, nok ikke det rigtig sted at finde kritiske ryster men dem der har haft dem til test ytre sig ganske positivt omkring dem..

http://www.digmoda.com/rv/KSC-12-09article.pdf

http://www.digmoda.com/docs/DDC552_07K11.pdf
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Dec 2012 at 14:39
det lyder godt nok interresant..glæder mig til at høre mere om dem når du får dem
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Dec 2012 at 14:58

Jeg skal nok smide en lille post når jeg har fået liv i dem og trimmet og målt lidt på det.. Men det er en super effektiv måde at komme hurtigt omkring at afprøve andre dele frekvenser filter typer osv. så jeg tog endelig valget ud fra at disse moduler er fremtids sikret i forhold til et alm delefilter, bevares nogle af delene kan genbruges i andre projekter, men inden man har set sig om har man en god bunke af diverse filter komponenter som samler støv ind til næste projekt melder sig. Når man gør regne stykket op i sidste ende tænker jeg faktisk at det er billigere at køre aktiv drift.. Behovet for effekt forstærker forsvinder man skal ikke ofre penge på passive filter og ligeledes filtre man der hvor strøm er meget lille og dermed er det betydeligt nemmere og billigere at lave filter.. Faktisk var der nogle der arbejde i at bygge passive filter i signal vejen før deres effekt trin og på den måde opnå den aktive deling..

Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Dec 2012 at 19:53
uploads/468/IMAG0424.jpg
Hmm de får mine Adam Audio Column til at lige en pc højttaler.. Skal blive sjovt at få liv i dem... Men desvære har ups brændt mig af så venter stadig på mine forstærker moduler.. suk..

Edited by vincent. - 23 Dec 2012 at 19:54
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Dec 2012 at 20:04
Dine Adam Audio ser ellers ret seriøse ud--meeen de nye er godt nok vokset lidtHug
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 5678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz