Fødder |
Post Reply | Page 123> |
Author | |
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 Apr 2016 at 11:04 |
Jeg skal bruge fødder til et par små 30 l gulvstandere. Jeg forestiller mig at montere dem så de flugter med sidevæggene og ligger lidt inden for front og bagplade.
Nogen forslag? |
|
bknielsen
Excentrisk Joined: 23 Jun 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 609 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi skal da se et billede af dine kreationer, før vi kan kloge i dét .
|
|
Diskant skal være der, men ikke høres.
|
|
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hej Brian
Jeg har fået "min" snedker til at lave to omvendte U i valnøddefineret krydsfiner. Front og bag skal så være sort MDF, men så langt er vi ikke kommet endnu. SS18W + Seas T25CF001. Der kommer naturligvis billeder så snart det er muligt. Hvad med sådan nogen her? Filteret tænker jeg kunne udtænkes hos en mand jeg kender, som ligesom min farfar hed Nielsen....
|
|
felsby
Post Options
Thanks(0)
|
Så skal der tre vandrette stivere og en bund i. Bunden sidder 7 cm over gulv, så filter kan monteres nedenunder. To lister i bunden kan så monteres til at skrue fødderne i.
|
|
bknielsen
Excentrisk Joined: 23 Jun 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 609 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det 18W som i Revelator?
Det er altså flot med mørk finér. Jeg var forbi "min"maler med mine kasser i fredags. Han havde noget med mørk finér liggende, der var lakket dybmat. Det ser godt ud, træet står råt, når man lige ser det, men beskyttet af lak selvfølgelig. Jeg tror det vil se godt ud sammen med den sorte front og bagside. Vedr. fødder kan jeg bedst li' man kan skubbe lidt rundt på HT, uden at løfte fra gulvet, derfor ikke gummifødder, så møbelfilt hvis du har hårdt gulv? Men det er smag og behag. Du kunne også lave en ekstra sort plade de står på, lidt som dem her: http://www.troelsgravesen.dk/Jenzen-D.htm- bare ikke helt så tyk. Hvis det er den Nielsen du tænker på, der bor tæt på mine børn, er jeg ret sikker på, han gerne vil hjælpe..... |
|
Diskant skal være der, men ikke høres.
|
|
felsby
Post Options
Thanks(0)
|
Du har en pointe med filten! Plus, gummifødder laver striber
En sort base er altid pæn, men dette skulle være et simpelt og nemt projekt, så det må vente til næste gang. Hils ham tæt på børnene og sig tak for tilbuddet! |
|
felsby
Post Options
Thanks(0)
|
og jo, Revelator, købt af M@dsen for mange mange år siden. Jeg håber de stadig kan sige noget. Begge sæt enheder har ligget inaktive på hylde, en utidig vanskæbne for en højttalerenhed!
|
|
felsby
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tænker at kunststoffødder med M6 gevind må være vejen frem. De kan monteres i islagsmøtrikker så højden kan justeres.
Alternativt kan man jo nøjes med sømmontering af 3 styk fødder.
|
|
Kjeldsen
Pro medlem Joined: 08 Jun 2011 Location: Randers Status: Offline Points: 179 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har lige lavet en test baffel, og overvejede også fødder med gevind samt isalgsmøtrikker.
Fødder med gevind havde jeg, men ingen islagsbøsning. Istedet skar jeg gevind direkte i træet/foden. Det fungerer glimrende. |
|
friman
Enthusiast Joined: 15 Sep 2009 Location: Vestsjælland Status: Offline Points: 729 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fint projekt med fine enheder. Husk nu lige flere billeder...;)
Hysterisk lækker stol i øvrigt. De har dem i mørkere udgave med sort læder i Deadline. Ville gerne have sådan et par stykker. Fra den tid hvor man designede og lave rigtige møbler...
|
|
Mvh.
Friman |
|
Post Reply | Page 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |