Designe waveguide |
Post Reply | Page 123 19> |
Author | |
JAV
Excentrisk Joined: 04 Jan 2010 Status: Offline Points: 933 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 Sep 2013 at 17:56 |
Halløj folkens.
Har fået adgang til en CNC-drejebænk, og vil prøve at lave en waveguide til SB29'eren. Er der nogle der ligger inde med delay til SB29'eren i kombo med SB's 5" eller 6" basser, som de vil dele ? Skal finde dybden på waveguiden.
|
|
Larsen
Enthusiast Joined: 27 Jun 2011 Location: Svendborg Status: Offline Points: 210 |
Post Options
Thanks(0)
|
Altid på vej...
|
|
JAV
Post Options
Thanks(0)
|
Her kan man købe horn/waveguider. ______________________________________________________________________ Lidt læsning om horn/waveguider. Edited by JAV - 20 Dec 2015 at 15:33 |
|
Larsen
Enthusiast Joined: 27 Jun 2011 Location: Svendborg Status: Offline Points: 210 |
Post Options
Thanks(0)
|
Velbekomme, har selv brugt det til delay mellem Satori og SB 29
|
|
Altid på vej...
|
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3164 |
Post Options
Thanks(0)
|
JAV, nu skal du så bare huske, at dybden af waveguiden bliver det angivne offset plus tykkelsen af den eksisterende front på SB29RDC, da waveguiden jo går ind og erstatter denne (jeg antager ikke, at du vil montere den udenpå).
Edited by USXX - 25 Sep 2013 at 08:18 |
|
JAV
Post Options
Thanks(0)
|
Godt indspark USXX, det havde jeg ikke tænkt på. Ja, det bliver uden frontplade monteret.
|
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3164 |
Post Options
Thanks(0)
|
På SB29RDC er det faktisk kun 2 mm ekstra, det drejer sig om (det er målet fra den øverste udvendige kant på fronten og ned til mellempladen, hvor membranen er monteret, der er interessant).
|
|
JAV
Post Options
Thanks(0)
|
Okay, super. Har du evt. målet/diameteren på mellempladen ? Har godt nok lige bestilt et sæt, men så kunne jeg allerede begynde at lege lidt med det.
|
|
Larsen
Post Options
Thanks(0)
|
USXX var det ikke en ide om f.eks. den nye Satori diskant, hvor der i forvejen er gjort mere ud af forpladen, fandtes i varianter der med en waweguide passede til de nuværende Satori bas/mellemtone enheder.
Den kunne så senere komme i varianter der måtte passe til kommende Satori enheder.
Jeg er med på at der kan være noget med logistik, pris og antal der skal kunne gå op for at dette skal kunne realiseres. For mange mere eksklusive diskanter er en stor del af merprisen netop en mere eksklusivt udseende forplade, hvor der måske ikke er de store lydmæssige gevinster. Jeg er med på at der er forhold omkring designet af Satori fopladen der har til hensigt at forbedre lydkvaliteten. Derfor måske gå hele vejen med en waweguide, en fantastisk god diskant gjort endnu bedre Måske er det mest mig og andre DIY personer der er mest begejstret for en sådan ide. By the way, paint it black. Edited by Larsen - 25 Sep 2013 at 11:57 |
|
Altid på vej...
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
Det kommer sig jo ikke så nøje, men den er 66 mm. Hullet til membranen bør være 44,0 mm.
M.h.t. kontrolleret spredning så får du ikke en waveguide på SB29RDC til at virke helt så godt, som man med den rette geometri/profil kan få den til på SB26 (men her kan det også blive virkelig godt).
Edited by USXX - 25 Sep 2013 at 11:55 |
|
Post Reply | Page 123 19> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |