Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Reference højttalere i reference rum
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Reference højttalere i reference rum

 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 21>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1515
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reference højttalere i reference rum
    Posted: 12 Aug 2014 at 18:50
Som godt gift kan jeg meddele at det er en rigtig god ide TIDLIGT i parforholdet at sige "dette betyder meget for mig, og du kommer til at leve med større højttalere end dine veninder. Til gengæld kan vi holde fester der rykker."
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2014 at 19:04
Det er nemlig super vigtigt og få gjort det klart fra første færd, og så indædt være vedholdende. Giver du en lillefinger klipper de dig lige over hoften...;)

Og thumps up til Buskens dejlige store kasser...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2014 at 13:44
Originally posted by felsby

Som godt gift kan jeg meddele at det er en rigtig god ide TIDLIGT i parforholdet at sige "dette betyder meget for mig, og du kommer til at leve med større højttalere end dine veninder. Til gengæld kan vi holde fester der rykker."
Thumbs Up
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2014 at 13:44
Originally posted by friman

Det er nemlig super vigtigt og få gjort det klart fra første færd, og så indædt være vedholdende. Giver du en lillefinger klipper de dig lige over hoften...;)

Og thumps up til Buskens dejlige store kasser...;)
Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Rocka View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Maj 2013
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Rocka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2014 at 20:26
Hold da fast, 2 18 tommere pr. side - der kommer til at være seriøst spark i det referencerum. :P
De får vel DSP og en helvedes masse effekt smidt i ryggen, så de går ned til ikke-hørbare frekvenser formoder jeg? :D
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Aug 2014 at 06:51
Der er uden tvivl meget ubesværet og dyb bas nu, dette er jo kun en for sjov opstilling fra weekenden, fordi jeg ikke lige kunne vente med at prøve dem af. Og min Ground Sound DCN28 fik lov til at bruge sin dsp til at rette lidt ind. Der blev kun kørt 3vejs, da det eneste jeg lige havde var nogen sjove prototyper jeg kunne lege med.


Prototyperne er en SB 8" og en SB 26diskant i waveguide.
Vincent ampen er kune som opstart, der kommer Ground Sound amps over hele linien, især H-ampsne til bas. Vincenten er lidt klein, men giver et godt indtryk af hvor vi er på vej hen ad, og lad mig sige det sådan, jeg fortryder ikke et sekund mit valg af 18" basser, og med korrektion af rummet, som lige nu slet slet ikke er færdigt, så levere det dyb og ubesværet bas.


En lille måling uden at der er korrigeret for rummet.


Efter lidt pillen med dsp-en, ikke perfekt, og puklen ved de 80hz er fordi jeg lige skal have kikket på delefrekvensen mellem sub og resten, men som sagt var dette bare lige en prøve, det bliver pillet ned igen, så jeg kan bygge videre, og så bliver det sjovt at se hvordan rummet måler, når jeg har lavet skrå væge og bygget subberne ind.


Edited by Busk - 19 Aug 2014 at 06:56
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Aug 2014 at 15:16
Så er der blevet tegnet på opbygningen af mellemtone diskant sektionen.

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Aug 2014 at 15:40
Dejlig sindsygt som altid!

Men hvad med top/bund? Bliver der gjort noget for at undgå parallelle flader der?
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Aug 2014 at 22:12
Originally posted by friman

Dejlig sindsygt som altid!

Men hvad med top/bund? Bliver der gjort noget for at undgå parallelle flader der?

Ja selvfølgelig :-)
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2014 at 18:03
SÃ¥ er der sket lidt mere.

















Hvorfor den så syntes den skal dreje mine billeder, ved jeg ikke, men her er de.


Edited by Busk - 14 Sep 2014 at 20:27
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 21>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz