Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2015
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2015

 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 14>
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2015
    Posted: 13 Jan 2016 at 22:14
Thorbjørn og jeg har aftalt at kaste os ud i egen version af chiligryde og lidt andet godt at spise, så der er sørget for mad.

Der er også sørget for snacks og lidt andet mundgodt til dagen/aften/natten.

Alle der har lidt god øl/snaps og lignende de vil dele, tager bare med. Vi har sørget for et grundlager, så ingen løber tør :-)

Der er en masse elektronik på stedet, men slæb endelig bare med hvad I har af spændende grej, så der kan varieres hele dagen.

Det skal nok blive godt!
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 634
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jan 2016 at 22:15
Jeg tænkte.. Hvad med os der ikke bidrager med noget? (udover vores selskab :)).. Er der lidt styr på økonomien, så vi ved hvor meget vi skal af med?
Jeg ser frem til en rigtig hyggelig dag/aften Thumbs Up
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 00:18
Umiddelbart vil jeg tro det ender på ca. 150kr/person for alt.
Håber jeg ikke er urimeligt(?)

Der er stadig plads til flere, hvis nogen vil med i sidste øjeblik
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 08:00
Ang maden. Håber I laver en spiselig udgave, evt mere chilli ved siden af til dem der ikke kan li smagen af mad ,-)

Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3110
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 08:29
Prisen er absolut rimelig! I am chili lover myself... Jeg har Busk's oprindelige opskrift på Ridder-chili et eller andet sted, hvis det har interesse. Derudover har jeg forædlet mig egen opskrift på en mere almindelig chili con carne. Husk at runde den af med en snert af sødt - det gør hele forskellen.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1135
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 11:47
Originally posted by daniels

Thorbjørn og jeg har aftalt at kaste os ud i egen version af chiligryde og lidt andet godt at spise, så der er sørget for mad.

Der er også sørget for snacks og lidt andet mundgodt til dagen/aften/natten.

Alle der har lidt god øl/snaps og lignende de vil dele, tager bare med. Vi har sørget for et grundlager, så ingen løber tør :-)

Der er en masse elektronik på stedet, men slæb endelig bare med hvad I har af spændende grej, så der kan varieres hele dagen.

Det skal nok blive godt!

Fedt fedt fedt.... Jeg ææælsker chili!
Mht. pris for arrangementet, så lyder det bare super.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 17:21
Originally posted by USXX

Prisen er absolut rimelig! I am chili lover myself... Jeg har Busk's oprindelige opskrift på Ridder-chili et eller andet sted, hvis det har interesse. Derudover har jeg forædlet mig egen opskrift på en mere almindelig chili con carne. Husk at runde den af med en snert af sødt - det gør hele forskellen.


Du kan bare smide en opskrift på daniel@loka.dk Smile

Vi har ikke nogen specifik opskrift endnu, så hvis du har en gennemprøvet, så tager vi gerne den.

Den bliver ikke særlig stærk - så alle kan være med.

Jeg tager dog lidt heat med i et par flasker, til dem som vil have lidt ekstra heat Big smile
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3110
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 20:14
Hvis I ikke er erfarne ud i chili-grydens univers, så ville jeg vælge noget andet (jeg taler af erfaring). Desuden valgte en tredjedel af deltagerne hos Busk at bestille pizza udefra, da de enten ikke kunne lide chili eller var decideret bange for gryden - men vi er nogle, der elsker det! På papiret er det simpelt at lave en chiligryde, men at få det til at gå op i en højere enhed er faktisk lidt af en kunst (det tog i hvert fald mig tid at lære) - mindst lige så svært som at lave en god højttaler. Vi taler ikke kun ingredienser men også rækkefølge og tid. En stor og god gryde som hos Busk tager en halv dag at lave. En almindelig chili con carne tager tager blot et par timer - men er stadig bedre dagen efter, når den har trukket. Der er mange opskrifter på nettet, og det kan sagtens blive fint med en af dem. Anyway, jeg prøver at finde Busk's opskrift til i morgen - min egen er ikke renskrevet og forstås i sin nuværende form nok kun af mig (hvilket ikke mindst skyldes skriften).

Edited by USXX - 14 Jan 2016 at 20:15
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 21:09
@Ulrik:Jeg går ud fra du i dine tidsestimater ikke har medregnet at bønnerne skal lægges i blød ca. et døgn før Wink
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 21:12
Originally posted by daniels

Umiddelbart vil jeg tro det ender på ca. 150kr/person for alt.
Håber jeg ikke er urimeligt(?)
  


Det er super fair......kan ikke forventes billigere.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz