2-vejs SB-projekt - waveguide og Satori 7½" |
Post Reply | Page 123 5> |
Author | |
JAV
Excentrisk Joined: 04 Jan 2010 Status: Offline Points: 933 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 Mar 2016 at 17:48 |
Der er ikke det store at vise pt., men lovede (nogle jeg solgte wg'er til) at jeg ville lige lufte mine ideer til mit projekt med dem. Efter USXX's anbefaling bliver den indvendige volumen (excl. port) ca. 16 liter @ 39 Hz med Ø60mm port. Det betyder, at kabinettet bliver ikke så stort, som det i første omgang blev dimensioneret til. Dejligt. Jeg har testet med lidt forskellige finértyper med Tru-Oil, hvilket vil blive brugt til finishen. Det kan varmt anbefales. Hæve/sænkefunktionen på min overfræser er død, så det bliver nok CNC-fræst. Enheder: SB29RDC og 7½" SATORI MW19P-4 Materiale: 22mm MDF Filter: passiv Er ret spændt på den 7½", som iøvrigt har en fin følsomhed. Regner med at projektet først rigtig tager form til sommer. De skal også have noget kabel - har derfor købt noget klapperslange-sleeve og kabelbukser på ebay. Og så et 3D-billede. |
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3186 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fedt - flot!
|
|
Allan_s
Enthusiast Joined: 29 Dec 2014 Location: 8723 Status: Offline Points: 116 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det en original waveguide? det ligner den fra wavecor... men lækkert ser det sq ud
|
|
Post Options
Thanks(0)
|
Hvilken waveguide referere du til, Allan? Men ja, det er en original.
|
|
friman
Enthusiast Joined: 15 Sep 2009 Location: Vestsjælland Status: Offline Points: 729 |
Post Options
Thanks(0)
|
De ser dælme fede ud...
Da jeg hørte 7,5"eren i Frosts konstruktion var jeg pænt imponeret for at sige det mildt! Tror det kan blive RIGTIG godt. Som jeg husker det, så spillede den i 25L...
|
|
Mvh.
Friman |
|
Frost
Admin Group Joined: 21 Nov 2008 Location: Horsens Status: Offline Points: 669 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er godt husket Friman. Det var nemlig ca 25 liter den sad i, men det var en enhed med lidt andre parametre.
|
|
friman
Enthusiast Joined: 15 Sep 2009 Location: Vestsjælland Status: Offline Points: 729 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men den lød dælme fint, og så er det én af de visuelt mest attraktive enheder jeg kender til.
Tommel op til Ulrik...;) |
|
Mvh.
Friman |
|
Kong Gulerod
Selvbygger Joined: 15 Sep 2011 Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser flot ud. Jeg var ved at hoppe på dine WG'er JAV, men projektlisten er for lang i øjeblikket så jeg opgav det. Følger med her i stedet :D
/U. |
|
JAV
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, visuelt står den snorlige, den 7½" enhed. Har læst nogle steder, at ikke alle var lige begejstret for det lidt svingende/varierende membranudseende i form af papyrusfibrende på Satori-basserne. Det er et plus i min bog. Frontrammen er også meget pænere på Satori-basserne end de øvrige SB-mid/basser. Kender det alt for godt, Kong Gulerod. Fik en PMA-2500NE ind ad døren her sidst. Rigtig fed forstærker med sindssyg mange kræfter, gode features og lækker klang. Selvom det er total overkill, så skal den nok danne godt par med disse :)
|
|
phn2
Enthusiast Joined: 30 Mar 2016 Status: Offline Points: 138 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den fede wg, findes der stadig et sted at købe den?
|
|
Post Reply | Page 123 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |