Hvilke programmer bruger i? |
Post Reply |
Author | |
Cesse
Selvbygger Joined: 15 Mar 2009 Location: Taastrup Status: Offline Points: 47 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Aug 2011 at 22:59 |
Hej alle
Jeg vil lige hører hvilke programmer i bruger når i konstruerer højttaler? Det gælder indenfor beregning af kabinet, delefilter og når i tegner Hilsen Cesse
|
|
Cesse,
DIY er vejen frem... |
|
Busk
Excentrisk Joined: 03 Jan 2009 Status: Offline Points: 2097 |
Post Options
Thanks(0)
|
Basreflex beregning: Bassbox Pro 6
Lukket beregning: Loudspeaker Lab 3 Demo Tegning: Coreldraw MÃ¥ling: Clio 8,5 Simulering: LSPcad
|
|
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af. |
|
ubl_
Selvbygger Joined: 04 Jan 2009 Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er nybegynder....
Boxberegning/volumen, dæmpeuld mm.: Spørger mig frem, kigger diverse sider, speakerbulder pro, UniBox. Design af kabinet: 2d og 3d cad programmer, fx Autocad, SolidWorks er brugbart Målesoftware; Arta og Limp, og -hardware; kalibreret mikrofon, mikrofonforstærker mm. Delefilter: LspCAD |
|
syncroniq
Admin Group Joined: 08 Feb 2008 Location: Randers Status: Offline Points: 1569 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hey,
Bruger Speakerbuilder Pro til kabinet simuleringer : http://pro.speakerbuilder.dk Bruger Clio 7.3 til målinger Bruger LspCAD 6 til delefilter simuleringer
|
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3164 |
Post Options
Thanks(0)
|
Til box-simulering bruger jeg mit eget program i MathCad.
Jeg udvikler delefilter med/på fumlebræt assisteret af løbende målinger med DAAS og B&K mikrofon - naturligvis lyttetrimning til sidst (det er afgørende).
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |