Hifi messe i KBH |
Post Reply | Page 123> |
Author |
Topic Search Topic Options
|
syncroniq
Admin Group Joined: 08 Feb 2008 Location: Randers Status: Offline Points: 1569 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 Nov 2010 at 21:44 |
Hey,
Hvad er folks indtryk? Her er lidt billeder : |
|
JAV
Excentrisk Joined: 04 Jan 2010 Status: Offline Points: 933 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg var der ikke selv, desværre. Er der nogen der kan sætte lidt ord på de Avalon ?
|
|
syncroniq
Admin Group Joined: 08 Feb 2008 Location: Randers Status: Offline Points: 1569 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hey,
Avalon hang flot sammen, men var meget lys i det. Ingen bas, og meget diskant. SÃ¥n kort fortalt hvad jeg oplevede.
|
|
chris-torb
Enthusiast Joined: 09 Jan 2009 Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hey.
Jeg var meget imponeret over Dynaudios Consequence. Særegen konstruktion med dobbelt bassystem og inverteret frontdesign. Den kan ikke ha' været nem at måle på :-) Men der var masser af dynamik og den virkede som om, den magtede stort set alle genre. Har desværre ikke lige pladsen til dem :-) |
|
ubl_
Selvbygger Joined: 04 Jan 2009 Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oplevede ca det samme med Avalon som syncroniq (mangel på bas).
Lige et billede fra densen/focal rummet, taler vist for sig selv ;-) (lød godt) Edited by ubl_ - 21 Nov 2010 at 22:59 |
|
syncroniq
Post Options
Thanks(0)
|
Hey,
Dem jeg syntes gjorde det bedst, var Gato-Audio, dynaudio samt den lille amphorion (eller hvordan det staves). Jeg syntes der var rigtig mange produkter til kæmpe høje priser, der slet ikke spillede godt.
|
|
friman
Enthusiast Joined: 15 Sep 2009 Location: Vestsjælland Status: Offline Points: 729 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dog med en tilføjelse af MusikLab. De spillede i samme rum som Amphion og Artora. Det lød befriende meget af naturlig musikgengivelse og ikke hifi! Og det oven i købet med højttalerne placeret oppe i vindueskarmen....
|
|
JJO
Selvbygger Joined: 29 Jan 2009 Location: Greve Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hej Dynaudio Consequence bassytem er compound. det vil sige at den bashøjtaler som kan ses på fronten arbejder i et ideelt kammer da der i bunden af bas kammeret sidder en tilsvarende enhed, denne enhed arbejder i et afstemt basreflexkabinet. det er et system som blev forfinet af Dynaudio i starten at firserne. Jeg har bygget flere højtalere efter dette princip, den bagerste del er basreflex delen som man starter med at designe, compound kammeret er typisk 50-100 l til en 12" Hilsen JJO |
|
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget! |
|
friman
Enthusiast Joined: 15 Sep 2009 Location: Vestsjælland Status: Offline Points: 729 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, hér er vi så ikke enige! Jeg synes det var en af messens klart ringest lydende setups! Man kunne godt fornemme at der var mere at hente, og at det var rummet der drillede, men det gjorde det jo altså også sidste år...
Jeg var meget lidt imponeret, og især hvis man tager prisen i betragtning.
Samtidig synes jeg det er tankevækkende at de gamle titaniumsdomer fra Focal som sidder i Wilson Sophiaen banker Utopia Scalaens fine beryliums dome, men forskellen ligger helt sikkert i filteret.... Gu ve hvor langt ham Hr. Wilson kunne drive det med de beylium domes....?
Var der iøvrigt andre end mig der holdte hånden på siden af mellemtonekabinettet af de Focal Utopia Scala men det var lyd igennem.....
En ting er helt sikkert, og det er, at det er ikke kun den direkte lyd fra enheden man hører! Pinligt til 150K IMHO!!!!
|
|
ubl_
Selvbygger Joined: 04 Jan 2009 Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kabler fra thorhauge: god humor
|
|
Post Reply | Page 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You can create polls in this forum You can vote in polls in this forum |