Adgang til forum |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3186 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Sep 2024 at 12:56 |
Lige siden forum er genåbnet, har det været sådan, at jeg kun kan tilgå siden på to måder - enten via mobildata på min egen telefon (udbyder 1) eller på arbejde via min PC, forudsat at VPN er slået til (med lokation Danmark). Jeg kan ikke tilgå siden via wifi på nogen enhed - hverken derhjemme (udbyder 2) eller på arbejde (udbyder 3). Jeg kan heller ikke tilgå siden på min firmatelefon (udbyder 4) - end ikke via mobildata (og med wifi slået fra). Alle fire udbydere er store/kendte spillere på det danske marked, så det undrer mig, at disse IP-adresser er blokeret i det filter, jeg forestiller mig, man har sat op for at få forum på banen igen. Det er lidt frustrerende - særligt da jeg hader at skrive (længere) indlæg på en mobiltelefon. Dermed kan jeg kun være aktiv på forum i arbejdstiden (pauser) og ikke fx derhjemme om aftenen foran en større skærm. Kan man ikke lave en mere præcis IP-filtrering i stedet for at køre så bredspektret, som det umiddelbart lader til? Kører man efter opdaterede IP-adresselister?
Er der andre, der oplever lignende problemer med at komme på?
Edited by USXX - 11 Sep 2024 at 13:03 |
|
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har oplevet periodevise fejl og nedetider på siden, men ikke rigtig noget systematisk. Det du beskriver, lyder godt nok mærkeligt.
Jeg har lige testet fra flere forskellige forbindelser og jeg strøg igennem uden problemer.
|
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3186 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har også lejlighedsvis (nogle ganske få gange) oplevet, at siden har været kortvarigt nede. Her vises så bare en "død" side. Det er slet ikke det, jeg taler om. Det, jeg oplever, er helt konsekvent. Jeg får:
HTTP Error 403.0 - Forbidden Access Denied Jeg har aldrig oplevet dette "i gamle dage" på nogen enhed eller forbindelse (uanset udbyder, browser, styresystem, firewall, cookie-blokering eller andet). Det er først efter genåbning af forum, at dette problem er opstået. For mig virker det helt klart som om, det har at gøre med blokering af IP-adresser (hvilket selvsagt har været nødvendigt for at kunne komme på banen igen). Som jeg oplever problemet, skulle det være mærkeligt, om jeg er den eneste. Anyway, jeg kan som sagt tilgå siden med VPN eller via min egen mobiltelefon (blot kun via mobildata). Jeg oplever ikke lignende problemer med nogen anden website overhovedet noget sted. Edited by USXX - 13 Sep 2024 at 08:02 |
|
Roky
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg oplever også udfordringer med at tilgå siden.
Jeg har ikke fundet systematik i det, men enig i, at der har været problemer med adgang lige siden sitet kom op og køre igen.
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
Det er simpelthen for ustabilt det her (blot en nøgtern konstatering - intet værdiladet).
Jeg kan nu kun tilgå forum via Edge browser (med VPN). På selv samme computer er det mig nu aldeles umuligt at komme ind på siden via Chrome, som jeg ellers altid har brugt, men efter den seneste (automatiske) Chrome-opdatering, kan det ikke lade sig gøre (og jeg har tjekket diverse indstillinger og firewall, som jeg i øvrigt ikke har haft ændret). Jeg kan også fortsat tilgå forum via mobilen, blot det sker via mobildata. Jeg kommer definitivt ikke til at skrive indlæg via mobilen, andet end hvis det er et meget kort svar (eller en PM, der ikke kræver en afhandling). Dermed er Edge og denne ene PC med VPN min sidste livline til forum. I går gav det dog et andet problem. Jeg havde netop skrevet et længere indlæg i en ny tråd under Gæsteoptræden. Da jeg så ville poste indlægget, fik jeg en fejlmeddelelse, som sagde, at jeg ikke havde tilstrækkelige rettigheder (til trods for, at jeg jo var logget ind). Dermed gik hele indlægget tabt (det hjalp ikke at gå tilbage eller trykke Ctrl+Z eller noget andet), da jeg ikke havde været så forudseende at kopiere teksten til udklipsholderen inden (det gør jeg så fremover). Det var ellers en god tråd, som jeg tror, ville give noget indsigt og øget forståelse omkring en tidligere diskuteret problemstilling. Det kan være, at jeg opretter tråden igen, når jeg får tid - ellers må vi tage det IRL. Hvis det ender med, at jeg slet ikke kan komme på, eller hvis det bliver endnu mere ustabilt, så trækker jeg stikket - men jeg er selvfølgelig stadig at finde ude i den virkelige verden, så I kan bare ringe.
Edited by USXX - 30 Okt 2024 at 08:17 |
|
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det lyder godt nok som et irriterende problem.
Jeg er begyndt at opleve samme problem med Chrome. Her til morgen testede jeg igen. Jeg kunne få adgang via mobil data. Fastnet internet virkede med Edge, men ikke med Chrome. Dernæst clearede jeg al data opsamlet af Chrome over al tid. Efter genstart af PC'en kunne jeg pludselig få adgang til Speakerbuilder med både Edge og Chrome. Du har sikkert allerede prøvet, men det virkede i mit tilfælde.
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
Jep, det er prøvet - hjalp ikke.
|
|
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
|
Nå, det var åbenbart også en stakket frist her. 2 timer efter problemet var løst, opstod det igen.
Chrome virkede ikke, men Edge gjorde. Mærkeligt.
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
Lige nu kører det (igen) i Chrome - uden at jeg har foretaget mig noget som helst. Det er jo i princippet et usikkert website (http://), så derfor kan browseren godt blokere adgangen - det var bare ikke sådan en fejlmeddelelse, jeg fik.
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
Halløjsa, nu kan jeg gå på forum uden VPN - wow!
|
|
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |