Behavioral Model i LTSpice |
Post Reply | Page 123 5> |
Author | |
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1154 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 Maj 2017 at 21:50 |
Er der nogen, der ved, om man kan sætte en behavioral model for en højttalerenhed op i LTSpice?
Jeg tænker helt konkret på, om man vil kunne importere måledata for en enhed i LTSpice og simulere et delefilter pålagt de målte data? |
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3164 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det kan sikkert godt lade sig gøre (jeg har ikke forsøgt mig med det, og jeg vil heller ikke gå ind i projektet her), men jeg tror, du vil skulle bygge din egen komponent fra bunden. Er det måledata for kompleks impedans, frekvensgang (med minimalfase) eller begge dele? Husk i øvrigt delay - det kan laves med en spændingsstyret spændingskilde, hvor laplace=exp(-s*td).
Ud over den amlindelige spændingsstyrede spændingskilde (e), som ikke rækker her, findes der også en arbitrær spændingsstyret spændingskilder (bv), som måske kan/skal indgå.
|
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3164 |
Post Options
Thanks(0)
|
MÃ¥ske noget af det her kan bruges?
Jeg mener i øvrigt, at data skal importeres i .csv format
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
I tidsdomænet er det nemt nok, men det er jo ikke det, du skal bruge.... men måske inspiration
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
Det KAN lade sig gøre! Du skal lave et sub-circuit med en B-source, som importerer en .txt fil. Jeg er ikke helt i mål med det, og jeg vil ikke arbejde videre med det nu - men det kan komme til at virke.
Edited by USXX - 05 Maj 2017 at 15:02 |
|
bknielsen
Excentrisk Joined: 23 Jun 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 609 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tror er bedre bud er Octave. https://www.gnu.org/software/octave/
|
|
Diskant skal være der, men ikke høres.
|
|
ham_den_lange
Pro medlem Joined: 23 Apr 2009 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 653 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er herligt, at se Ulrik blive trigget på den måde.
|
|
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1154 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fedt! Tusing tak for de mange tips. Jeg vil lige prøvet at kigge lidt på dine links. |
|
Post Reply | Page 123 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |