Bejdse krydsfiner erfaringer |
Post Reply |
Author | |
Roky
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 Aug 2016 at 13:55 |
Vil høre om der er nogen der har erfaring med at bejdse baltisk krydsfiner?
Jeg kunne godt tænke mig en bejdse, hvor træet bliver så sort som muligt, men hvor man stadigvæk kan se strukturen i træet. Kan det lade sig gøre at få et pænt resultat ? mvh |
|
Roky
Post Options
Thanks(0)
|
Ikke nogen der har rodet med bejdse ?
|
|
Bapu
Enthusiast Joined: 09 Maj 2012 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 394 |
Post Options
Thanks(0)
|
Denne her giver et fantastisk resultat.
|
|
Venligst Michael
|
|
Roky
Post Options
Thanks(0)
|
Tak for svar :-)
Det ser rigtig godt ud ! Jeg er bekendt med at man kan få vandbaseret bejdse, som vel er det eneste rigtige, hvis de efterfølgende skal have vandbaseret lak? Har rigtig gode erfaringer med en vandbaseret mat lak (vidst nok trip trap). Den giver et rigtig godt resultat med almindelig pensel, tørrer hurtigt og er ikke giftig. Den tænker jeg skal uden på. Har du prøvet andre type farve? Jeg kunne godt tænke mig noget i stil med valnød eller eg.
|
|
Bapu
Enthusiast Joined: 09 Maj 2012 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 394 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vores sofabord har fået den rød/brune olie. Jeg poster lige et foto i morgen når der er bedre lys.
|
|
Venligst Michael
|
|
Roky
Post Options
Thanks(0)
|
Fedt, glæder mig til at se et billede :-)
Der ikke problemer med at det smitter af ?
|
|
Bapu
Post Options
Thanks(0)
|
Det smitter ikke af. Olien hærder op og forsegler farven i træet.
|
|
Venligst Michael
|
|
Roky
Post Options
Thanks(0)
|
Tak
|
|
Roky
Post Options
Thanks(0)
|
Her er en test af forskellige typer bejdse. Det synes at se ud som om, at man kan få et ret flot resultat: |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |