Delefiltre for begyndere |
Post Reply | Page 123 8> |
Author |
Topic Search Topic Options
|
syncroniq
Admin Group Joined: 08 Feb 2008 Location: Randers Status: Offline Points: 1569 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 Aug 2009 at 14:21 |
Hey,
Vi er ved at arrangere en delefilter dag for begyndere. Der vil være en 2vejs højttaler at finde, samt måleudstyr. Hver person skal selv medbringe en pc (f.eks. bærbar) med lspCAD (f.eks. Demo udgaven). Hver person får udleveret målinger, eller kan selv få lov at måle den igennem. Man sidder så og arbejder på et filter, hvor vi er 2-3 personer der vil gå rundt og hjælpe folk. Vi mener ikke der er plads til gruppearbejde når det drejer sig om helt nybegyndere. På dagen vil man lære LspCAD at kende, samt hvordan man simulere et filter. Busk vil så senere holde en dag for viderkomne med noget flervejs højttaler. Det melder han selv ud om. Når vi har mere på plads, skriver vi det her.
|
|
Clploug
Selvbygger Joined: 16 Maj 2009 Location: København Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg synes at det er nogle rigtig lækre arrangementer i stabler på benene og især interessant for mig, da jeg jo står på tærsklen til at skulle lave delefilter til mit eget lille 2 vejs projekt.
Jeg kan godt tænke mig at deltage, alt efter lokation, dato og evt. mulighed for et lift. |
|
Meier
Selvbygger Joined: 03 Aug 2009 Status: Offline Points: 62 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lyder som en god ide
Det vil jeg overveje - det er ved at være lang tid siden jeg har bygget noget....
|
|
m@dsen
Enthusiast Joined: 03 Jan 2009 Location: Kastrup Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skriv bare mig på også.
m@dsen
|
|
Hans J
Newbie Joined: 18 Aug 2009 Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Afhængig af sted og tid, count me in
|
|
ubl_
Selvbygger Joined: 04 Jan 2009 Status: Offline Points: 56 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lyder spændende!
Jeg vil også gerne være med. |
|
dysterland
Newbie Joined: 20 Aug 2009 Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det ogsÃ¥ for begyndere, som endnu ikke har prøvet at bygge en højttaler (men har planer om én), og ikke forstÃ¥r, hvordan man læser en mÃ¥ling, og overhovedet ikke aner, hvordan man laver et delefilter?Â
|
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er nok for den mere avanceret selvbygger som har en grundlæggende forståelse af både lyd, elektronik og højttalere som dette henvender sig til. Men du skal selvfølgelig være velkommen alligevel, jeg er sikker på at du vil lære en masse af det! |
|
syncroniq
Admin Group Joined: 08 Feb 2008 Location: Randers Status: Offline Points: 1569 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hey,
Vi vil nok lave et program vi skal igennem, men der blive rig lejlighed til at snakke og spørge. Du vil på dagen lære at læse målinger, hvad man skal kigge efter og hvorfor. Og så vil du lære at simulere et filter på disse målinger. Vi poster mere info når vi har tid og sted klar. Men skriv endelig herinde hvis du er interesseret. Jo flere des bedre :)
|
|
Baby Strong
Selvbygger Joined: 19 Feb 2009 Location: Grænsen Status: Offline Points: 90 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det lyder super. Jeg bor nede ved grænsen, så det gør ikke noget det bliver på fastlandet ;-)
|
|
Post Reply | Page 123 8> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You can create polls in this forum You can vote in polls in this forum |