DIY Wilson Audio |
Post Reply | Page 123 4> |
Author | |
m.m.m.
Newbie Joined: 04 Sep 2014 Location: København Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 Sep 2014 at 14:24 |
Hej folkens!
Så kommer der her lidt billeder af hvilken ting jeg går og pusler med denne sommer/efterår. Mit mål med dette projekt er at bygge et sæt højttalere som rummer en god balance imellem pris, størrelse og performance. Baggrunden for designet og filosofien har jeg valgt skulle være en blanding af Sophia og Watt/Puppy. Eller tilnærmelsesvis en Sophia med løs top. Elementerne som benyttes i vol 1 udgaven er: SB 26ADC SB 17MFC Scanspeak 25W8567-01 (med ekstramagnet) Projektet skrider frem som jeg har tid til overs. Der er ikke så langt igen til at jeg er færdig, dog havde jeg håbet på at jeg kunne indvie min indkøbte sprøjtepistol i denne omgang. Men vil gerne have en god temperatur omkring mig hvis det skal kunne lade sig gøre. Ellers bliver de bare rulle grundet indendørs og så endelig finish næste år. Det kommer lidt an på efterårets vejr. Nå, men her lidt billeder Jeg har rundet alle kanter (efter billederne var taget), pudset og pudset igen. Nu står basmodulerne næsten klar til en byge maling. Toppene mangler at få tilrettet frontpladen og udskåret til enhederne. Alt i alt et hyggeligt projekt, som forhåbentlig kommer til at lyde rigtig godt. Alle fronter bliver aftageligge så at man senere hen kan udskifte eller afprøve andre enheder (satori måske ) Ris, roser eller gode idéer modtages
|
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3164 |
Post Options
Thanks(0)
|
Cool
|
|
Roky
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser godt ud
Lukket, basrefleks eller ?
|
|
m.m.m.
Post Options
Thanks(0)
|
Takker
Ja, med basrefleks. Den lodrette 4-kantede port er basrefleksen. Porten er afstemt til ca 25 Hz. Toppen får aftagelig bagplade... For jeg kan ikke lige beslutte mig for om den skal have basrefleks eller akustisk ventil, så der skal leges lidt med begge forsøg Filteret kommer til at være i toppen af basdelen.
|
|
vincent.
Enthusiast Joined: 03 Nov 2012 Status: Offline Points: 289 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser godt ud.
|
|
balbrech
Enthusiast Joined: 01 Jul 2009 Location: Brande Status: Offline Points: 395 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fedt projekt :-)
|
|
Albert :-)
|
|
Roky
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
|
Smart! Bruger selv den mellemtone og diskant i åben baffel, og de spiller bare godt. Har selv tidligere brugt dem med akustisk ventil. Men de har jo gode parametre til lukket eller basrefleks.
|
|
Busk
Excentrisk Joined: 03 Jan 2009 Status: Offline Points: 2097 |
Post Options
Thanks(0)
|
Super fedt projekt.
|
|
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af. |
|
m.m.m.
Post Options
Thanks(0)
|
Tak for medbegejstringen omkring projektet! Nu er det jo ikke et stort og fancy hvis jeg ruller op på siden og ser hvad mange af jer andre har gang i, men det passer godt med hvad SUen tillader i denne omgang.
Mit bekendskab med SB er forholdsvis nyt, og har kun leget løst med enhederne som indgår her. Men har store forventninger på trods af den meget beskedne "fantastiske" pris. @Roky: Hent enig. Jeg venter med at beslutte mig til at jeg høre sammenspillet, før jeg finder ud af om det skal være ventileret eller ej. Jeg havde akustiske ventiler i mine forriges højttalers mellemtone med stor success. Sjovt at du har de samme stumper! Hvor deler du iøvrigt?
|
|
friman
Enthusiast Joined: 15 Sep 2009 Location: Vestsjælland Status: Offline Points: 729 |
Post Options
Thanks(0)
|
SB er latterligt gode til prisen. Eller de er latterligt gode i det hele taget....;)
Fint projekt!
|
|
Mvh.
Friman |
|
Post Reply | Page 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |