Diagram tydning |
Post Reply |
Author | |
BaSsE_-
Newbie Joined: 29 Maj 2012 Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 Maj 2012 at 20:58 |
Hej alle sammen
Jeg er ny inde for feltet, og har investeret i kit fra rabu-acoustics, men der, hvor jeg gÄr i stÄ, er ved delefilter, jeg vil rigtig gerne lÊre at samle et delefilter ud fra et diagram, sÄ hvis der er nogen flinke sjÊle herinde, der har lidt overskud til at forklare mig det, vil jeg blive utrolig glad og taknemmelig.. jeg kan her vise diagrammet. sÄdan som jeg ser det, sÄ tÊnker jeg at tegnet under hÞjttaleren er minus/stel og det er det ogsÄ under 0.150mH ikke?? skal jeg sÄ lode to ledinger pÄ enden af 0.150mH, en til terminal og en til enheden? men sÄ nedenunder pÄ SB17 Upper, bliver jeg forvirret da der to stelpunkter, plus enheden... sÄ hvis det Þverste er korrekt, ja sÄ gÄr jeg sku i stÄ ved denne her. og igen den nederste har ikke noget stelpunkt andet en enheden, skal den sÄ bare monteres direkte til terminal??? ja, jeg er sikkert helt galt pÄ den, sÄ hvis en klog vil komme med nogle input, sÄ bliver jeg utrolig glad... Mvh Sebastian |
|
BaSsE_-
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg fandt en tegning som gav mig bedre forstÄelse, altsÄ alle minus punkter skal samles, og sÄ er det ellers bare og lode resten sammen som pÄ diagrammet ikke?? men jeg kan da ikke lode alle de komponenter sammen pÄ en plade, sÄ bliver den vel for stor ikke?? er det nemmest at lave de to mellemtoner pÄ en plade og sÄ diskanten for sig selv, eller skal alle minus/stel punkter lodes sammen???
|
|
schyum77
Newbie Joined: 05 Sep 2011 Location: Ă rhus, Danmark Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hej,
Du skal selvfÞlgelig tÊnke pÄ hvor store plader der er plads til i hÞjttaleren. Men at dele filteret op i 2 plader sker der ikke noget ved. Der skal du eksempelvis bare lodde (+ & -) ledning fra terminalen og ud til de 2 plader, altsÄ 2 ledninger af hver. Husk du kan ikke samle begge mellemtoner pÄ samme plade, da der skal en mellemtone sektion i hver hÞjttaler, og jeg gÄr ud fra du gerne vil have filterene ind i kabinetterne Det der er vist pÄ dit diagram er hvad der indgÄr i filter pr hÞjttaler Og ja alle minus punkter skal samles i sidste ende. Der er vist noget med nogle regler omkring placering af spoler indbyrdes, sÄ deres magnetfelter pÄvirker hinanden mindst muligt, men kan ikke lige huske dem pÄ stÄende fod. Det er vist noget med minimum afstand og spolerne skal vendes vÊk fra hinanden. Mon der er nogle der kan forklare nÊrmere ?? |
|
ronnie rasmussen
Excentrisk Joined: 12 Okt 2010 Location: Ă rhus Status: Offline Points: 901 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
|
|
schyum77
Newbie Joined: 05 Sep 2011 Location: Ă rhus, Danmark Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
tak
|
|
BaSsE_-
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg kan ikke samle SB17 Upper og SB17 Lower pÄ samme plade fordi jeg skal have en mellemtone sektion i hver hÞjttaler???? ja jeg er jo ikke sÄ skarp til alt der her endnu.
|
|
schyum77
Post Options
Thanks(0)
|
Jo, du kan sagtens samle SB17 upper + lower pÄ samme plade hvis der er plads til pladen i kabinettet
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |