SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed - Eksperimentering med Multi Entry Horn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Eksperimentering med Multi Entry Horn

Post Reply Post Reply
Author
Enthusiast
Enthusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DannerD3H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Eksperimentering med Multi Entry Horn
    Posted: 10 Apr 2025 at 22:23
Halløj igen Big smile

Udover mit DSP projekt har jeg også endelig taget hul på min mange år drøm om at bygge nogle Multi Entry Horn. 

Jeg fik gennem et groupbuy på DIY audio fat i nogle DFM-2335R00-08 og tænkte det var den perfekte start på et MEH projekt :D 

Planen er egenlig nogle større 3 vejs som kan dække fra 80-20k MEH og så et par 18" eller lign til resten. lige nu har jeg dog ikke plads til højttalere i den størrelse, men tænkte jeg kunne begynde at eksperimentere lidt og se om jeg har forstået principperne korrekt. Ud over den DFM enhed har jeg også en masse af SB's små fuldtoner sb65wbac25-4. Jeg har derfor tegnet og printet et lidt modulært horn så jeg kan eksperimentere med forskellige midrange taps osv. Hele konstruktionen ser således ud:

Hornet er designet på baggrund af ATH's formler. Her er den rå CD response i hornet uden taps. Det stemmer meget godt med databladets måling på enheden.

Jeg har lavet en rimelig basic første version af nogle taps og sammen med en 10" subwoofer fået et første rimelig fornuftigt resultat ud af det. Men der er stadig plads til forbedringer. Enten skal jeg dele lidt lavere eller også skal tapsne tættere på CD'en. Desuden så påvirker de store huller i hornet også CD'ens response ret meget. Så skal se hvor små huller jeg kan slippe afsted med. Har en V2 taps på vej jeg skal bare have printet dem.

Stay Tuned Big smile

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.