![]() |
Eksperimentering med Multi Entry Horn |
Post Reply ![]() |
Author | |
DannerD3H ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 25 Sep 2018 Status: Offline Points: 131 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 Apr 2025 at 22:23 |
Halløj igen ![]() Udover mit DSP projekt har jeg også endelig taget hul på min mange år drøm om at bygge nogle Multi Entry Horn. Jeg fik gennem et groupbuy på DIY audio fat i nogle DFM-2335R00-08 og tænkte det var den perfekte start på et MEH projekt :D Planen er egenlig nogle større 3 vejs som kan dække fra 80-20k MEH og så et par 18" eller lign til resten. lige nu har jeg dog ikke plads til højttalere i den størrelse, men tænkte jeg kunne begynde at eksperimentere lidt og se om jeg har forstået principperne korrekt. Ud over den DFM enhed har jeg også en masse af SB's små fuldtoner sb65wbac25-4. Jeg har derfor tegnet og printet et lidt modulært horn så jeg kan eksperimentere med forskellige midrange taps osv. Hele konstruktionen ser således ud: ![]() ![]() Hornet er designet på baggrund af ATH's formler. Her er den rå CD response i hornet uden taps. Det stemmer meget godt med databladets måling på enheden. ![]() ![]() ![]() Jeg har lavet en rimelig basic første version af nogle taps og sammen med en 10" subwoofer fået et første rimelig fornuftigt resultat ud af det. Men der er stadig plads til forbedringer. Enten skal jeg dele lidt lavere eller også skal tapsne tættere på CD'en. Desuden så påvirker de store huller i hornet også CD'ens response ret meget. Så skal se hvor små huller jeg kan slippe afsted med. Har en V2 taps på vej jeg skal bare have printet dem. ![]() ![]() ![]() Stay Tuned ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |