![]() |
DIY Aktivt delefilter (AKA DIY MiniDSP) |
Post Reply
|
Page <123> |
| Author | |
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 27 Maj 2025 at 21:32 |
|
Tak! :D Jeg er nu stadig langt fra i mål :P Skal da gerne tage den med til næste træf.. I den tilstand den nu er på det tidspunkt :P Lige nu er mit største problem jeg ikke rigtig har nogen god højttaler og forstærker at demonstrere den med.. Er der nogen herinde der har erfaring med HYPEX's UcD180HG eller UcD400HG?
|
|
![]() |
|
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 27 Maj 2025 at 22:26 |
|
Og er der nogen som har styr på hvordan/om jeg kan måle frekvensgangen på min DSP fra anlog ind til analog ud samt distortion osv med REW? Jeg har et Focusrite Scarlet 2i2 Gen4 lydkort. Kan jeg bare smide analog ud på 2i2 ind i DSP'en og så analog fra DSP i indgangen på min 2i2?
|
|
![]() |
|
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 09 Aug 2025 at 12:15 |
|
Selvom det har været stille betyder det ikke jeg ikke har lavet noget :P Er som sædvanelig røget ud af et par tangenter.. Har lavet en input buffer som kan bruges sammen med diverse forstærker moduler som IcePower, 3E, Hypex osv. Den kan tage balanced eller SE ind og laver det om til både balanced og se ud med justerbart gain fra -6 - +12dB (kan justeres til næsten whatever). Den er kraftigt inspireret af XRK's BTSB fra DIY audio. ![]() ![]() Indtil videre har jeg kun testet med min 3E TPA3255 amp. ![]() Den forstærker her er virkelig fed. Med øret helt op af en diskant
med 91dB følsomhed kan jeg intet støj hører! Og den spiller godt. Så er
godt tilfreds. Næste test er at prøve med mit horn. Men jeg har også en ICE 200AS2 klar i kasse til at teste med også. Desuden har jeg lavet en lille test box, så jeg når jeg har samlet nr. 2 buffer kan prøve at se om jeg kan måle på den..? Har et focusrite scarlet 2i2 4th gen som jeg vil prøve med. Bare for at få en ide om SINAD og distortion profil hvis jeg kan hitte ud adet så vi kan få nogle tal på bordet :D ![]() Var nødt til at få styr på en ordentlig amp for at kunne teste dsp'en ordentlig. Derfor røg jeg lidt ud af en forstærker tangent :P Min plan er at lave to 4 kanals effektforstærkere med en ICE 1200AS2 med den her buffer til mine to basser (i stue højttaleren) og en ICE200AS2 med samme buffer eller måske en tube buffer til diskant og mid. Men nu skal jeg lige have dspen på plads først.
Edited by DannerD3H - 09 Aug 2025 at 12:26 |
|
![]() |
|
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 09 Aug 2025 at 12:25 |
|
Jeg har også fået lavet et SPDIF interface med RCA og optisk ind samt RCA ud. optisk ind virker perfekt og eleminere alle muligheder for GND loops med min pc. Samt pc'en kan smide 24bit 96khz ud istedet for hvad end der kom ud af dens jack stik xD ![]() Det spiller også super godt! Dog har jeg lavet en fejl så RCA delen virker nok ikke i den her version :P
|
|
![]() |
|
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 09 Aug 2025 at 12:33 |
|
Så har jeg også leget lidt med det generelle koncept. ![]() ![]() Her er det tegnet med klassiske XLR stik, men planen er også at prøve at erstatte de 8 xlr udgange på dsp'en med to ethernet stik. På ampsne vil input så være et enkelt ethernet stik. Output terminalerne vil jeg erstatte med et 4 pols Speakon stik. På den måde fjerner man alle muligheder for at lave fejl når man sætter det op. Desuden fjerner man en hulens masse kabler.
|
|
![]() |
|
daniels
Excentrisk
Joined: 03 Jan 2009 Location: Ringsted Status: Offline Points: 428 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 09 Aug 2025 at 13:13 |
|
Det ser lækkert ud 👍
Har du overvejet at tilføje trigger til den, for at give den endnu flere funktioner? 😎 Det er rimeligt simplet - særligt i forhold til det du allerede har lavet 😊 Jeg har selv fundet/købt nogle færdig moduler, hvor man kan sætte opstart og sluk timer, så man kan tænde og slukke amps forskudt. Fungerer ret godt 😎 Jeg har en række ncore amps, med indbygget trigger, så det er lige til at sætte til. |
|
|
|
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 09 Aug 2025 at 14:35 |
|
Tak! Ja, de to huller over ac inlet er tænkt til trigger. Men skal først have alt andet til at virker før jeg roder i det. Hvilke moduler bruger du ? :)
|
|
![]() |
|
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 09 Aug 2025 at 16:48 |
|
Nu har jeg prøvet med min ICE 200as2. ![]() Har stadig kun en buffer samlet, så det tager 5 min at skifte fra den ene til den anden så det er svært at sige ting med sikkerhed.. Men føler den ICE er lidt hård i lyden i forhold til 3E'eren. 3E'eren er til gengæld ren lækkerhed. Er der andre her der har erfaring med de to moduler?
|
|
![]() |
|
daniels
Excentrisk
Joined: 03 Jan 2009 Location: Ringsted Status: Offline Points: 428 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 12 Aug 2025 at 22:19 |
Jeg bruger dem her: Jeg sætter så 2 stk. i serie, så kan jeg styre både power-on time og power-off time. |
|
|
|
DannerD3H
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 13 Aug 2025 at 19:30 |
|
Takker!
Nogen chance for du kan tage et closeup af den IC der sidder på? så man kan læse teksten på den? Jeg vil godt vide hvad det er for en! |
|
![]() |
|
Post Reply
|
Page <123> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |