![]() |
Ã…ben Baffel med bilbas |
Post Reply
|
Page <1 234 |
| Author | |
Kjeldsen
Pro medlem
Joined: 08 Jun 2011 Location: Randers Status: Offline Points: 186 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 27 Okt 2020 at 14:06 |
|
NB! Jeg har en a version mod synlige skruer, hvilket kan give udfordringer ved samling
|
|
![]() |
|
Kjeldsen
Pro medlem
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 27 Okt 2020 at 15:45 |
|
Prototypen, som overlevede lidt for længe
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Kjeldsen
Pro medlem
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 27 Okt 2020 at 16:14 |
|
Montering af baffel, som dermed også er fod sammen med tønden. Tiden vil vise om vibrationer bliver et problem
![]() |
|
![]() |
|
Kjeldsen
Pro medlem
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 31 Okt 2020 at 20:34 |
|
Der er for lidt træ at skrue i til fuldtonerne. Et mindre uheld da en skrue rammer en knast og en der lige gik igennem. Det er kun mindre kosmetisk skade. Ny monteringsløsning bagfra er fundet.
![]() ![]() Edited by Kjeldsen - 31 Okt 2020 at 20:35 |
|
![]() |
|
Kjeldsen
Pro medlem
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 11 Apr 2025 at 23:33 |
|
De har nu spillet i nogle år. Bassystemet er ikke stift og tungt nok, men gør det nu ok. Spiller til 30 hz. Diskant er noget Kina halløj og tåler ikke meget. Har heldigvis et lille lager, så kan skifte når de brænder af. Nyt er i støbeskeen, så forhåbentligt får jeg en lidt mere stabil højttaler denne gang.
|
|
![]() |
|
Kjeldsen
Pro medlem
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 12 Apr 2025 at 12:59 |
|
Respons tæt på og fra lytte position. Dip fra 300-400 hz er floor bounce. Uro i respons skyldes at enhederne er monteret bagfra
![]() Edited by Kjeldsen - 13 Apr 2025 at 16:44 |
|
![]() |
|
Hylle
Pro medlem
Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 674 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 30 Apr 2025 at 10:05 |
|
Håber det lyder lige så godt som det måler. Har du nogen erfaringer med at bruge basser med lavere QTS i åbenbafffel?
|
|
![]() |
|
Kjeldsen
Pro medlem
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 30 Apr 2025 at 10:38 |
|
Det lyder ret fint. Jeg har efterfølgende også sat en ARC Studio rumkorrektion mellem forforstærker og delefilter. Det retter godt op i lytteposition. Især bassen fremstår nu bedre (rummet er meget stort og assymetrisk og med vinduer på den ene side og væg på den anden. ARC justerer kanalerne individuelt med 7 målinger - kan være helt op til 21 hvis man vælger det). Der er også kommet lidt mere klarhed i toppen. Fuldtone og diskant integrerer ikke super godt, men det fungerer ok. Oprindeligt ville jeg kun benytte fuldtonen, men det lyder for tamt og fungere slet ikke off-axis.
Tønderne til bassen er ikke stabile nok og skulle erstattes af betonrør. De står dog stadig i carporten. Når der skrues op vibrerer de en del. Diskanterne er fra Aliexpress og brænder desværre nemt af. Jeg deler 12 dB ved ca 7kHz. En gang imellem sender Netflix fuld signal ud ved deres intro lyd. Det har taget 4 diskanter ind til videre (jeg havde et lille lager som nu er tømt). Jeg har prøvet nogle Vifa OEM basser med lavt Qts. Der skulle justeres ret voldsomt. Konstruktionen var dog også speciel, så jeg er ikke helt klar over hvad der var årsagen til at det ikke helt kom til at virke. Det var fire 10" der spillede både frem og til siden i en form for u-baffle.
|
|
![]() |
|
Post Reply
|
Page <1 234 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |