![]() |
Baskabinet 2x26W |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567> |
Author | |
Busk ![]() Excentrisk ![]() ![]() Joined: 03 Jan 2009 Status: Offline Points: 2097 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg sku da ked af at høre, god bedring gamle. Mine conductor vejer 65kg, så de der vejer nok nærmere 70-75kg
![]() |
|
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af. |
|
![]() |
|
svendborg@email ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 23 Jan 2010 Location: 2300S Status: Offline Points: 254 |
Hov, så gik det stærkt.
Desværre så stærkt, at jeg ikke formåede at tage billeder inden de nu ser sådan ud. Der mangler stadig folie på de hvide flader. Pt spiller de dybt og tørt, men der skal pilles ved porte og prøves med dæmpemateriale. Portene er Ø100 og 200 mm lange, Der er kun filt i kabinetterne nu. Ca 5-8 mm tykt. Og der er nogle tunge sager nu. Toppen er indtil videre et sæt Avance 220i fra storskrald :-) ![]() |
|
![]() |
|
Svenskeren ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 22 Apr 2011 Location: Aigremont Status: Offline Points: 383 |
Nysseligt!
|
|
Godt begyndt er halvt fuldendt!
|
|
![]() |
|
svendborg@email ![]() Enthusiast ![]() ![]() Joined: 23 Jan 2010 Location: 2300S Status: Offline Points: 254 |
Ja, jeg beklager billedekvaliteten, men mobilen kan ikke bedre.. :-)
|
|
![]() |
|
Så har jeg fået lavet testkabinetter til toppen.
Dette er et forsøg, men indtil videre egentlig ret godt. Jeg har været noget spændt på om den 5" mid kunne spille på den måde. Audax disk gør det godt, masser af fylde, men også luft :-) ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Roky ![]() Excentrisk ![]() Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Ser godt ud
![]() Hvordan deler du SB15 til bas og diskant ?
|
|
![]() |
|
Lige nu deler jeg 250 / 2500 24 db :-)
|
|
![]() |
|
Busk ![]() Excentrisk ![]() ![]() Joined: 03 Jan 2009 Status: Offline Points: 2097 |
Spændende løsning. Hvordan opføre neder mellemtone/mellembad sig?
|
|
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af. |
|
![]() |
|
He he. Det er svært for mig at sige præcist. Det skifter lidt efter musikken jeg spiller, men umiddelbart synes jeg ikke der mangler attack. Stemmer står luftigt og højtalerne forsvinder.
Jeg har nu lagt noget uld op omkring mid og det virker til at "gøre noget" jeg ikke rigtigt kan beskrive med ord. Målinger vil jo nok gøre mig en del klogere, men det har jeg jo ikke fundet ud af endnu.. :-( Det skal siges, at diskanterne er helt jomfruelige, har kun spillet et par timer, men mids er rigeligt tilspillet :-) Edited by svendborg@email - 06 Jun 2014 at 20:38 |
|
![]() |
|
Nu har jeg leget lidt med nedre deling. 325 og 400 hz. Kan måske bedst lide 325 hz.
Som jeg nok havde på fornemmelsen kan det tænkes at øvre bas / nedre mid mangler krop/tyngde, men det er for tidligt at sige, da jeg ikke har brugt tid nok og hørt de forskellige ref plader jeg plejer at bruge endnu. Weekenden må give lidt mere viden i den retning.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |