SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed - Baskabinet 2x26W
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Baskabinet 2x26W

Post Reply Post Reply Page  <1 34567>
Author
Excentrisk
Excentrisk

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2014 at 16:31
Originally posted by svendborg@email svendborg@email wrote:

Takker Busk. 
Jeg er så i kampens hede blevet diagnosticeret med en "frozen shoulder"... Det er ikke så fedt planlagt, da kabinetterne er ved at blive en kende tunge :-) Og det endda uden bitumen, filt og baffel og fod... Tænker de kommer op over de 60 kg inden jeg kan sætte hjul under :-)

Det er jeg sku da ked af at høre, god bedring gamle.

Mine conductor vejer 65kg, sÃ¥ de der vejer nok nærmere 70-75kg Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2014 at 17:30
Hov, så gik det stærkt.

Desværre sÃ¥ stærkt, at jeg ikke formÃ¥ede at tage billeder inden de nu ser sÃ¥dan ud. Der mangler stadig folie pÃ¥ de hvide flader. 
Pt spiller de dybt og tørt, men der skal pilles ved porte og prøves med dæmpemateriale. Portene er Ø100 og 200 mm lange, Der er kun filt i kabinetterne nu. Ca 5-8 mm tykt. Og der er nogle tunge sager nu.
Toppen er indtil videre et sæt Avance 220i fra storskrald :-)

Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2014 at 17:43
Nysseligt!
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Enthusiast
Enthusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2014 at 17:46
Ja, jeg beklager billedekvaliteten, men mobilen kan ikke bedre.. :-)
Back to Top
Enthusiast
Enthusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jun 2014 at 19:23
Så har jeg fået lavet testkabinetter til toppen.
Dette er et forsøg, men indtil videre egentlig ret godt.
Jeg har været noget spændt på om den 5" mid kunne spille på den måde.
Audax disk gør det godt, masser af fylde, men også luft :-)

Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jun 2014 at 20:03
Ser godt ud Thumbs Up

Hvordan deler du SB15 til bas og diskant ? 
Back to Top
Enthusiast
Enthusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jun 2014 at 20:10
Lige nu deler jeg 250 / 2500 24 db :-)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jun 2014 at 20:30
Spændende løsning. Hvordan opføre neder mellemtone/mellembad sig?
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Enthusiast
Enthusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jun 2014 at 20:36
He he. Det er svært for mig at sige præcist. Det skifter lidt efter musikken jeg spiller, men umiddelbart synes jeg ikke der mangler attack. Stemmer står luftigt og højtalerne forsvinder.
Jeg har nu lagt noget uld op omkring mid og det virker til at "gøre noget" jeg ikke rigtigt kan beskrive med ord.
Målinger vil jo nok gøre mig en del klogere, men det har jeg jo ikke fundet ud af endnu.. :-(

Det skal siges, at diskanterne er helt jomfruelige, har kun spillet et par timer, men mids er rigeligt tilspillet :-)

Edited by svendborg@email - 06 Jun 2014 at 20:38
Back to Top
Enthusiast
Enthusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jun 2014 at 21:31
Nu har jeg leget lidt med nedre deling. 325 og 400 hz. Kan måske bedst lide 325 hz.
Som jeg nok havde på fornemmelsen kan det tænkes at øvre bas / nedre mid mangler krop/tyngde, men det er for tidligt at sige, da jeg ikke har brugt tid nok og hørt de forskellige ref plader jeg plejer at bruge endnu.
Weekenden må give lidt mere viden i den retning.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.